Oculus Rift liderem według ankiety Steam.

Jak co miesiąc twórcy platformy Steam opublikowali wyniki ankiety przeprowadzanej regularnie wśród użytkowników popularnego cyfrowego sklepu z grami. Według danych z lutego gogle wirtualnej rzeczywistości po raz pierwszy w historii wyprzedziły konkurencyjny headset HTC Vive, zarówno pod względem ilości użytkowników, jak i całkowitego udziału.

Do korzystania z pierwszej konsumenckiej wersji Oculusa przyznało się 0,14% (wzrost o 0,02% w porównaniu do stycznia) użytkowników Steam, tymczasem posiadanie HTC Vive deklaruje 0,13% (wzrost o 0,01%). Rift okazał się lepszy również pod względem udziału wygrywając w stosunku 47,31% do 45,38%. W ankiecie uwzględniono także gogle Windows Mixed Reality, które uzyskały 5,36% udziału oraz drugą deweloperską wersję Oculus Rift (1,95%).

Analizując przytoczone wyniki warto mieć na uwadze, iż użytkownicy Rifta mogą kupować gry i aplikacje VR również bezpośrednio z oficjalnego sklepu dla gogli. Firma mocno promuje wybór tego rozwiązania, chociażby poprzez wypuszczanie ‚exclusivów’, czyli tytułów na wyłączność dla Oculus Store. Podobnie wygląda sytuacja z goglami Windows MR, dla których domyślnym sklepem jest Microsoft Store. Co więcej headsety te posiadają w tej chwili jedynie eksperymentalny dostęp do części VR-owych tytułów znajdujących się na platformie Steam.

Tymczasem posiadacze HTC Vive są niejako „zmuszeni” do korzystania z platformy Steam. Dużej części gier VR nie znajdziemy w oficjalnym sklepie Viveport, choć sytuacja w ostatnim czasie zaczyna się znacznie zmieniać na lepsze.

Aktualne wyniki ankiety publikowane są co miesiąc w tym miejscu.