NVIDIA Lens Matched Shading w Oculus PC SDK.

Oculus opublikował nową wersję narzędzi deweloperskich gogli dla Oculus Rift oznaczoną numerem 1.19. Jedną z nowości jest wsparcie dla techniki Lens Matched Shading, która zwiększa wydajność i jakość efektów graficznych w aplikacjach uruchamianych na układach Nvidii.

NVIDIA Lens Matched Shading jest częścią pakietu VRWorks. Technika wykorzystuje sprzętowe funkcje kart graficznych z architekturą NVIDIA Pascal w celu poprawy cieniowania, optymalizacji renderowanego obrazu oraz zapewnienia optymalnej wydajności buforu wyświetlanych ramek.

Według Nvidii oferuje ona „jeszcze większy skok wydajności, niż dostępna na architekturze Maxwell i Pascal technologia Multi-Res Shading (…) technologia Lens Matched Shading wykorzystuje elementy techniki Simultaneous Multi-Projection architektury Pascal, aby redukować ilość pikseli, które muszą być renderowane. Zapewnia to olbrzymi skok wydajności, bez konieczności redukowania jakości obrazu w obwodowych obszarach ekranu, jak w przypadku technologii Multi-Res Shading.”