Deweloperska wersja gogli Oculus Rift DK2 otrzyma wkrótce kolejną aktualizację SDK, tym razem do wersji oznaczonej numerem 0.7. Oculus VR zapowiada większą przebudowę swojego pakietu oprogramowania i narzędzi dla deweloperów aplikacji wirtualnej rzeczywistości, która pozwoli na zwiększenie stabilności i wydajności pracy z Oculusem. Tymczasem w listopadzie powinno ujrzeć światło dzienne SDK 1.0 dla pierwszej konsumenckiej wersji Oculus Rift.

Twórcy Oculusa zapowiedzieli na czwartek 20 sierpnia aktualizację SDK, która obejmie m.in. wprowadzenie nowego trybu Direct Driver Mode opracowanego we współpracy z firmami NVIDIA i AMD. Zastąpi on obecny tryb rozszerzony (Extended Mode), który powodował opóźnienia w pracy systemu śledzenia ruchów głowy. Według zapowiedzi ‚Direct Driver Mode’ będzie najbardziej solidnym i niezawodnym rozwiązaniem w procesie komunikacji komputera z goglami VR. Nowy tryb ma również znacząco zmniejszyć liczbę konfliktów pomiędzy Oculus SDK i aplikacjami firm trzecich.

Oculus Rift DK2

Niestety zmiany dokonane w nadchodzącym SDK wymuszą na deweloperach aktualizację swoich projektów do wersji zgodniej z 0.7. Doświadczenia VR zbudowane na poprzednich wersjach SDK od 0.5 w dół, nie będą obsługiwane przez dostarczany wraz z pakietem – Oculus Runtime 0.7. Firma zachęca twórców aplikacji do aktualizacji i zapewnia, że proces ten będzie przebiegać gładko i bez większych problemów.

Jednocześnie ogłoszono dalsze plany wydawnicze. W listopadzie powinna pojawić się ostateczna wersja – SDK 1.0 przeznaczona do pracy z pierwszą konsumencką edycją Oculus Rift, która zadebiutuje oficjalne w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2016 roku. Do tego czasu Oculus VR planuje wydać jeszcze wersje oznaczone numerami 0.8 i 0.9. Prawdopodobnie więcej szczegółów dotyczących dalszych planów rozwojowych poznamy we wrześniu, podczas drugiej edycji konferencji dedykowanej deweloperom tworzącym gry i oprogramowanie dla gogli Oculus Rift i Gear VR – Oculus Connect 2.