Podczas zakończonych niedawno w Las Vegas targów elektroniki użytkowej CES 2015, Palmer Luckey – twórca gogli Oculus Rift – udzielił wywiadu serwisowi Stuff.tv, w którym odniósł się do zarzutów odnośnie antyspołecznych konsekwencji jakie niosą za sobą technologie wirtualnej rzeczywistości.

Palmer został zapytany czy niepokoją go obawy o antyspołeczny aspekt wirtualnej rzeczywistości stanowczo zaprzeczył: „Nie, uważam że takie obawy są absurdalne. To, że masz na sobie gogle nie oznacza, że odcinasz się od ludzi. Mam na myśli, że rozmawiając przez telefon można powiedzieć, że ktoś kto na niego patrzy nie używając go do rozmowy jest przez to mniej społeczny. Tylko, że ludzie używają telefonów również do wysyłania wiadomości, rozmów telefonicznych, video-rozmów. To po prostu inny rodzaj komunikacji.”

„Ludzie nie będą używać gogli siedząc samotnie w piwnicy i nie odzywając się do nikogo. Prawie na pewno będą używać ich do komunikacji z innymi ludźmi. Pod wieloma względami będzie to o wiele bardziej autentyczne doświadczenie społeczne niż chatowanie na komputerze lub wysyłanie e-maili. Jeśli już to wniesie więcej człowieczeństwa do cyfrowej komunikacji.”

Poniżej możecie obejrzeć cały wywiad z Palmerem, w którym oprócz w/w wątku, porusza także m.in. temat dźwięku przestrzennego dla prototypu Crescent Bay oraz przyszłej konsumenckiej wersji Oculusa, a także technologii śledzenia dłoni użytkownika i przenoszenia ich ruchów do wirtualnej rzeczywistości.

Tymczasem Chris Cox – szef Facebooka ds. produktu – przyznał, że jego firma pracuje już nad aplikacjami dostosowanymi do środowiska wirtualnej rzeczywistości. Pomimo braku konkretów Chris ujawnił, że głównym celem ich aplikacji ma być coś co nazwał ‚dzieleniem doświadczeń’.

„Gdy jesteś w Facebooku, wysyłasz doświadczenia takie jak zdjęcia, filmy, własne myśli. Wirtualna rzeczywistość pozwoli ludziom wysyłać ‚pełniejsze obrazy’.”

Cox stwierdził również, że użytkownicy Facebooka będą mogli tworzyć własne ‚doświadczenia’ VR. Prawdopodobnie ma on na myśli 360-stopniowe filmy 3D, które użytkownicy Facebooka będą udostępniać sobie nawzajem tak jak obecnie ma to miejsce w przypadku klasycznych plików multimedialnych. Kamery 360º są w tej chwili technologią drogą i mało powszechną, jednak w najbliższych latach powinno się to szybko zmienić. Świadczyć może o tym chociażby Project Beyond, czyli kamera 3D 360 dla Gear VR opracowywana przez Samsunga.