Szef i założyciel firmy Oculus VR – Palmer Luckey – pojawi się na okładce najnowszego wydania słynnego magazynu Time. Zdjęcie Palmera zamieszczone na pierwszej stronie tygodnika wywołało pewne kontrowersje wśród społeczności skupionej wokół technologii Virtual Reality.

Palmer Luckey Time cover

Oburzenie części osób spowodował swobodny charakter wykonanego zdjęcia, który według nich nie przystoi do rangi magazynu i negatywnie wpłynie na postrzeganie wirtualnej rzeczywistości, głownie przez osoby dotychczas nieobeznane z technologiami VR. Publikacja wywołała wysyp „photoshopowych” przeróbek i memów z bohaterem okładki w roki głównej. Część z nich opublikowana została na… oficjalnej stronie internetowej magazynu Time.

Sam Palmer skomentował zamieszanie udzielając wypowiedzi serwisowi gamespot.com. Według niego okładka jest zabawna i bardzo mu się podoba. 22-letni twórca Oculus Rift nie sądzi, aby niepoważny charakter zdjęcia mógł zaszkodzić wirtualnej rzeczywistości. Według Palmera niektórzy przykładają zbyt dużą wagę do tego typu publikacji, które nie będą mieć większego znaczenia w procesie popularyzacji nowej technologii.

W międzyczasie Palmer Luckey odpowiedział na pytania społeczności skupionej wokół subreddita r/oculus/, które zostały mu zadane podczas zakończonych w ubiegłym tygodniu targów Gamescom 2015. Z wywiadu dowiedzieliśmy się m.in. że:

– konsumencki Oculus w trakcie premiery otrzyma wiele dedykowanego oprogramowania, jednak większości Palmer nie może jeszcze w tej chwili zdradzić. Oprócz aplikacji kinowej Oculus Cinema, będą także dema technologiczne oraz oprogramowanie, które zostanie ogłoszone wraz z rozpoczęciem przedsprzedaży;
– w dłuższej perspektywie to mobilne gogle VR są przyszłością wirtualnej rzeczywistości. Obecnie dużym wyzwaniem jest zaprojektowanie dla Gear VR systemu trackingu. Firma osiąga już postępy w tej dziecinie, jednak w tej chwili nie może nic na ten temat powiedzieć;

Tworca Oculus Rift - Palmer Luckey
Palmer Luckey

– Palmer zamierza wykorzystać swoją słynną kolekcję gogli i hełmów wirtualnej rzeczywistości. W chwili obecnej posiada ponad 50 tego typu urządzeń i część z nich planuje wyeksponować w gablocie we własnym biurze. W planach jest również zeskanowanie headsetów i umieszczenie ich modeli 3D w aplikacji muzeum VR;
– ostateczny design i specyfikacja sprzętowa konsumenckiej wersji Oculus Rift (CV1) może się bardzo nieznacznie zmienić w porównaniu do wersji zaprezentowanej podczas tegorocznych targów E3;

Oculus Rift CV1_2

– Oculus VR bada pomysł wprowadzenia technologi śledzącej ruchy gałek ocznych użytkownika, jednak bada także wiele różnych innych potencjalnych usprawnień urządzenia i na razie nie podjęto w tym temacie żadnych decyzji;
– ulubione anime Palmera Luckey’a to Code Geass, Death Note oraz Kill la Kill.

Odpowiedzi na wszystkie pytania znajdziecie w tym miejscu.