Palmer Luckey (Oculus VR) udzielił podczas Gamescom 2015 długiego wywiadu dla serwisu eurogamer.net, w którym ujawnił niektóre szczegóły dotyczące planów jego firmy. Przedstawiamy podsumowanie najbardziej interesujących wypowiedzi.

– o konkurencji:
Palmer odniósł się do konkurencyjnego headsetu HTV Vive. Według niego to świetnie, że urządzenie zadebiutuje wcześniej od Oculusa, jednak to jego firma jest w technologicznie najlepszym położeniu. Odnośnie systemu śledzenia pozycji SteamVR Lighthouse i doświadczeń VR wykorzystujących powierzchnie całego pokoju, Luckey uważa, że obecnie niewielu graczy ma możliwości aby go uruchomić, a większość deweloperów, z którymi rozmawiał celuje w produkcje wymagające niewielkiej ilości miejsca.

– o cenie Oculusa:
Luckey po raz kolejny zapewnił, że cena sklepowego Oculusa będzie tak niska jak to tylko możliwe.

– o Oculus Home:
Oculus Home, czyli oficjalny sklep dla konsumenckiego Rifta zapowiedziany został podczas niedawnej konferencji jako platforma pozwalająca na pobieranie i uruchamianie gier VR bezpośrednio z wirtualnej rzeczywistości. Palmer ujawnił, że będziemy w stanie podejrzeć dane doświadczenie lub grę w czasie rzeczywistym, zamiast tradycyjnie przeglądać zdjęcia i filmy promocyjne. Po prostu znajdziemy się w środku interesującej nas produkcji. W samym sklepie znajdzie się wszystko czego oczekują właściciele gogli np. doświadczenia filmowe czy aplikacje edukacyjne, jednak na początku większość będą stanowić gry.

– o DirectX 12 i sterownikach:
DX12 został zoptymalizowany pod Oculusa, a firma dokłada wszelkich starań, aby sterowniki kart graficznych poprawnie go rozpoznawały.

– o różnicy pomiędzy prototypem a wersją konsumencką oraz kolejnych wersjach:
Palmer zauważył, że wprowadzenie nowych usprawnień do urządzenia jest procesem czasochłonnym i może potrwać lata. Nowe funkcje będą dodawane stopniowo i nie wszystkie na raz. Firma pracuje nad wieloma technologiami takimi jak symulacja zmysłu dotyku, śledzenie ruchów całego ciała czy mimiki, które to umożliwią.

Premiera konsumenckiej wersji gogli Oculus Rift zaplanowana została na pierwszy kwartał 2016 roku. Wciąż nie znamy ceny w jakiej sprzedawane będzie urządzenie.

  • wat

    Mnie ciekawi dlaczego w CV1 nie będzie wyświetlaczy 4K. Materiałów 4k jest duzo i bedzie jeszcze wiecej. FHD i 2k nie jest dla VR takie realistyczne jak na zwykłym ekranie ;/