VR-owe treści dostępne na platformie Steam uruchomimy w goglach Windows Mixed Reality.

Firma Microsoft poinformowała, że zestawy z serii Windows Mixed Reality będą mogły odtwarzać treści dedykowane SteamVR. Informację potwierdził przedstawiciel Valve, Joe Ludwig:

„Wprowadzenie headsetów Windows Mixed Reality jest dużym krokiem naprzód dla VR. Współpraca z firmą Microsoft w celu zapewnienia zgodności SteamVR z tymi urządzeniami to także duży krok w kierunku rozwijania wirtualnej rzeczywistości jako otwartej platformy dla programistów i konsumentów. Dzięki szerokiej gamie sprzętu opracowanego przez wiodących producentów z branży PC, społeczność Steam będzie miała więcej możliwości niż kiedykolwiek, aby doświadczyć niezwykłego potencjału VR.”

Wsparcie dla SteamVR prawdopodobnie dotyczy współpracy z OpenVR – interfejsem programistycznym opracowanym przez Valve i udostępnianym na zasadach wolnej licencji, który umożliwia deweloperom dostęp do HTC Vive i innych gogli Virtual Reality. Dla twórców wydanych już na Steamie VR-owych gier i aplikacji oznaczałoby to o wiele mniej pracy potrzebnej do zapewnienia kompatybilności z headsetami Microsoftu.

Zagadką pozostaje oficjalny sklep dla gogli Oculus Rift. Na chwilę obecną podobne wsparcie wydaje się mało realne, aczkolwiek Oculus VR nie wyklucza w przyszłości dopuszczenia do Oculus Store headsetów firm trzecich. Z większą dozą prawdopodobieństwa można jednak założyć, że prędzej czy później powstanie nieoficjalne oprogramowanie umożliwiające uruchomienie „oculusowych” treści w goglach Windows VR. Tak się stało w przypadku gogli HTC Vive, na których możemy grać w gry ze sklepu Oculusa dzięki aplikacji Revive.

Pierwszy headset z serii Windows Mixed Reality zadebiutuje 17 października. Będzie to urządzenie o nazwie Dell Visor. Do końca roku w sprzedaży mają pojawić się podobne produkty opracowane przez HP, Lenovo oraz firmę Acer. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.

  • Bahus

    Brawo. Pozostaje czekać na testy porównawcze gogli MR z obecnymi na rynku modelami VR.

    • Mario M

      Ciekawe czy Vive będzie zgodny z platformą MR. Jak wbudowana kamera nie wyrobi to może wyjdzie przystawka. Port na goglach jest, a HTC/Valve chętnie rozwija dziwne projekty w tym swoim Vive X 😀