Zakończyła się specjalna konferencja prasowa firmy Oculus VR, na której zaprezentowano konsumencką wersję gogli Oculus Rift. Podczas „Special Live Event” dowiedzieliśmy się m.in. o współpracy z Microsoftem, platformie Oculus HOME oraz kontrolerze Oculus Touch.

Oculus Rift Design

Konferencję rozpoczął dyrektor generalny Oculus VR Brendan Iribe, który przypomniał 3-letnią drogę jaką przeszedł Oculus Rift od Kickstartera po dzień dzisiejszy i wielką społeczność, skupioną wokół projektu najbardziej wyczekiwanych gogli wirtualnej rzeczywistości. Następnie zaprezentował konsumencką wersję Oculusa. Nowością w porównaniu do wersji deweloperskiej jest zastąpienie kamery śledzącej ruchy użytkownika zewnętrznym czujnikiem podłączanym bezpośrednio do komputera, który po prostu stawiamy na biurku na przeciwko siebie. Tak jak obiecano sklepowy Oculus zbudowany zostanie z dwóch ekranów OLED zamiast jednego, jak to miało miejsce w przypadku DK1 oraz DK2.

Wersja konsumencka posiadać będzie wbudowane słuchawki, jednak będzie można je zdjąć i skorzystać z własnych. Iribe zapewnił, że gogle są lekkie i bardzo wygodne. Co więcej, nowy design pozwoli na bezproblemowe korzystanie z urządzenia osobom noszącym okulary.

Oculus sensor xbox

Współpraca z Microsoftem

Następnie Brendan przystąpił do omawiania szczegółów współpracy z firmą Microsoft. Jednym z jej efektów jest fakt, iż konsumencka wersja Oculusa zawierać będzie bezprzewodowy kontroler Xbox One. Na scenie pojawił się szef Xboxa – Phil Spencer – który wyjaśnił na czym polegać będzie partnerstwo obu firm. Zapowiedział on m.in. natywne wsparcie Oculus Rift na Windows 10 oraz możliwość stremowania i grania w gry z Xbox One na goglach (funkcja będzie działać na zasadzie wirtualnego kina, w którym będzie można uruchomić wszystkie gry z Xbox One). Wspomniano również o tym, iż DirectX 12 został zaprojektowany z myślą o Rifcie.

Tytuły startowe Oculus Rift

W dalszej kolejności nastąpiła część, w której zaprezentowano tytuły startowe mające pojawić wraz z premierą urządzenia. Firma Oculus od dłuższego czasu współpracuje z wieloma studiami deweloperskimi, jednak dotychczas znaliśmy niewiele szczegółów na ten temat. Poza EVE: Valkyrie oraz Lucky’s Tale, o których wiedzieliśmy już wcześniej, na Oculusie zagramy również m.in w RPG-a Chronos (Gunfire Games), Edge of Nowhere (Insomnaic Games), VR Sports Challenge, Esper (Coatsink) oraz AirMech VR. Na zakończenie części poświęconej grom wystąpiła Anna Sweet (Head of Developer Strategy) i ogłosiła, iż firma Oculus VR przeznaczy 10 milionów dolarów jako wsparcie dla niezależnych studiów deweloperskich.

Oculus Home

Kolejne informacje przedstawił Nate Mitchell (VP of Product), który opowiedział o współpracy z Microsoft, NVIDIA, AMD i kilkom innymi znaczącymi producentami sprzętu. Mitchell ujawnił również Oculus Home, czyli platformę pozwalająca na pobieranie i uruchamianie gier VR bezpośrednio z wirtualnej rzeczywistości. Oprogramowanie wyglądem przypominające aplikację znaną z Samsung Gear VR pozwoli także na wyszukiwanie znajomych oraz wspólną rozgrywkę. Z Oculus Home korzystać będzie można też w wersji 2D, na tradycyjnych monitorach.

Oculus Home

Kontroler Oculus Touch

Na zakończenie konferencji pojawił się nie kto inny jak sam szef Oculusa – Palmer Luckey. Swoją przemowę rozpoczął od stwierdzenia, iż w zależności od rodzaju gry, potrzebować będziemy różnych urządzeń wskazujących, po czym zaprezentował parę bezprzewodowych kontrolerów Oculus Touch. Posiadają one standardowe gałki analogowe, a także przyciski oraz triggery znane z tradycyjnych padów i będą pozwalały przenieść dłonie użytkownika do wirtualnej rzeczywistości. Będą one również w stanie rozpoznawać gesty.

Oculus Touch

Zaprezentowane urządzenie jest jedynie prototypem (nazwa kodowa „Halfmoon”), i pojawi się w pierwszej połowie 2016 roku, prawdopodobnie już po premierze Oculusa. Wszystko wskazuje na to, że Oculus Touch będą sprzedawane oddzielnie. Data premiery gogli Oculus Rift pozostaje bez zmian. Nadal jest to pierwszy kwartał 2016 roku. Więcej szczegółów otrzymamy zapewne podczas przyszłotygodniowych targów E3. Uczestnicy imprezy będą mogli przetestować wszystko to co zostało dziś zaprezentowane.

  • skoczek

    czyli nic nie pokazali…