Perspektywa trzeciej osoby

Widok TPP (third-person perspective) to jedna z popularniejszych perspektyw implementowanych przez twórców gier wideo. Perspektywa trzeciej osoby pozwala zwiększyć zakres widzenia naszego bohatera, dzięki niej możemy dostrzec rzeczy, które twoja postać nie jest w stanie rzeczywiście zobaczyć. A co jeśli w prawdziwym życiu punkt widzenia zlokalizowany byłby w ten sposób?

Na taki właśnie pomysł wpadli ludzie z polskiego serwisu edukacyjnego mepi.pl, którzy przeprowadzili eksperyment z wykorzystaniem okularów wirtualnej rzeczywistości Oculus Rift i dwóch kamer GoPro umieszczonych na wysięgniku. Dzięki zastosowaniu mikroprocesora i specjalnych silników, kamery reagują na ruchy głowy użytkownika, umożliwiając swobodne rozglądanie się po najbliższej okolicy.  Jak przyznaje jeden z twórców prototypu – Bartosz Barłowski, celem projektu była chęć stworzenia urządzenia, które rozszerzy widok widzenia terenu tak, aby użytkownik był bardziej świadomy środowiska, w którym obecnie się znajduje.

Efekty ich pracy możemy zobaczyć na poniższym materiale filmowym.