Od jakiegoś czasu możemy zauważyć znaczący wzrost zainteresowania technologiami VR przez środowiska filmowe. Możliwości Oculus Rift i innych tego typu urządzeń zauważono już w Hollywood, gdzie właśnie powstają pierwsze eksperymentalne plany zdjęciowe, na których kręcone będą filmy 360º. Nad tego typu filmami pracuje między innymi hollywoodzkie New Deal Studios – twórcy takich kasowych hitów jak Piraci z Karaibów, Mroczny Rycerz czy Incepcja. Niedawno swoją własną kamerę 3D 360º ujawniła firma Samsung, a dwa miesiące temu informowaliśmy o inwestycjach w technologię transmisji online.

NextVR

W tym tygodniu została uruchomiona kampania Kickstarterowa platformy streamingowej dla filmów 360º – vcemo – na której twórcy mają nadzieję zebrać do połowy grudnia kwotę prawie 35 tysięcy dolarów. Jeżeli kampania okaże się skuteczna, firma uruchomi stronę internetową oraz aplikację, dzięki której użytkownicy Oculus Rift oraz mobilnych gogli takich jak Gear VR, będą mogli przesyłać strumieniowo obraz dedykowany wirtualnej rzeczywistości.

Platforma vcemo pozwoli użytkownikom przesyłać własne treści VR, które zostaną nakręcone przy użyciu jednej z wielu różnych 360-stopniowych kamer, począwszy od profesjonalnych platform takich jak Jaunt VR, wykorzystywanej przez wcześniej wspomniane New Deal Studios, po urządzenia konsumenckie, m.in. Bublcam czy Samsung Project Beyond

Firma planuje wypuścić aplikację zarówno dla Androida jak i systemu iOS, aby wszyscy użytkownicy mobilnych gogli mogli korzystać z możliwości platformy, niezależnie od producenta i systemu na jakim pracuje smartfon. Twórcy chcieliby, aby w przyszłości streaming materiałów VR możliwy był również na zapowiadanych na pierwszą połowę 2015 roku, goglach Project Morpheus (Playstation 4).

vcemo smartfon

Nawigacja w vcemo obywać się będzie za pomocą standardowej myszy lub poprzez Leap Motion – kontrolera umożliwiającego obsługę komputera za pomocą gestów dłoni. Wykorzystana zostanie także wbudowana w okulary VR technologia śledzenia ruchów głowy. Firma planuje zaoferować użytkownikom możliwość sprzedaży w serwisie własnych materiałów VR.

Wspierając projekt kwotą 50 dolarów otrzymamy możliwość uczestniczenia w beta-testach platformy, które mają zacząć się już w styczniu.