Firma Oculus VR ogłosiła powstanie nowego wewnętrznego studia, którego celem będzie praca nad 360-stopniowymi filmami wirtualnej rzeczywistości. Ujawniono także pierwsze efekty pracy zespołu, którymi jest 5-minutowy, generowany komputerowo w czasie rzeczywistym film Lost, stworzony dla prototypu gogli VR – Crescent Bay. Produkcja łączy elementy filmowe z grą komputerową, tworząc w ten sposób zupełnie nowy gatunek rozrywki.

Załoga Oculus Story Studio składa się z około 10 osób, w większości byłych pracowników amerykańskiej wytwórni filmów animowanych Pixar oraz Lucasfilm. Pomysł powstania zespołu odpowiedzialnego za tworzenie immersyjnych doświadczeń filmowych pojawił się podczas prezentacji gogli Oculus Rift członkom hollywoodzkiej społeczności filmowej. Firma szybko zdała sobie sprawę, że bez własnych produkcji nie jest w stanie pokazać potencjału jaki niosą ze sobą technologie VR. W związku z tym powołała do życia zespół, którego celem będzie przecieranie szlaków i standaryzacja rozwiązań wykorzystywanych przy tworzeniu tego typu produkcji.

To co wyróżniać będzie filmy 360º takie jak Lost jest perspektywa, z której widzowie, wcielając się w postać głównego bohatera, będą obserwować wydarzenia dziejące się w trakcie pokazu oraz możliwość interakcji mających wpływ na fabułę. W związku z tym drugim, czas trwania seansu może się różnić dla poszczególnych widzów, w zależności od tego jakich wyborów dokonają.

Doświadczenie zostanie zaprezentowane szerszej publiczności podczas odbywającego się właśnie w Park City w stanie Utah, największego festiwalu filmów niezależnych Sundance Film Festival. Widzowie festiwalu po raz pierwszy w historii mają okazję wziąć udział w pokazach filmów VR. Oprócz Lost w imprezie bierze udział także 9 innych filmów, m.in. opisywany już na łamach vrH dokument Zero Point, opowiadający o historii i możliwościach technologii Virtual Reality.

oss lost

Oculus Story Studio planuje wypuścić w tym roku jeszcze 4 inne filmy VR, m.in. Bullfighter (pol. Toreador), którego akcja jak można się domyślać, będzie mieć miejsce na arenie podczas walki z bykami. Wygląda więc na to, że w trakcie długo wyczekiwanej premiery pierwszej konsumenckiej wersji Oculus Rift, użytkownicy już na starcie otrzymają możliwość doświadczenia profesjonalnych produkcji filmowych stworzonych z myślą o goglach VR.