Trochę w cieniu głównych zapowiedzi podczas konferencji Oculus Connect 2 umknęła jeszcze jedna usługa ogłoszona przez twórców Oculusa. Anna Sweet (Oculus VR Head of Developer Strategy) opowiedziała o nowej wersji Oculus Platform, obiecując nowe możliwości zarówno dla konsumentów, jak i deweloperów oprogramowania wirtualnej rzeczywistości.

Platforma Oculusa będzie czymś w rodzaju interfejsu podobnego do tych znanych ze współczesnych konsol (Xbox Live, PlayStation Network) i zaoferuje funkcje społecznościowe, usługę gier i aplikacji VR oraz handlową. Każdy użytkownik platformy otrzyma unikalny ‚Oculus ID’ oraz awatar. Właściciele gogli będą mogli korzystać z tych opcji, aby spersonalizować swoje konta, a deweloperzy będą w stanie zmienić informacje w swoich grach.

Ponadto w serwisie znajdą się tzw. „pokoje”, w których gracze będą mogli spotkać się przed rozpoczęciem gry w trybie multiplayer oraz usługi sieciowe „peer-to-peer” kojarzące graczy, jednak dotychczas nie sprecyzowano w jaki sposób będą one działać. Nie zabraknie również znanego z innych platform systemu osiągnięć, listy przyjaciół oraz zapisu w chmurze.

Zmianie ulegnie dotychczasowa platforma Oculus Share, czyli miejsce, w którym niezależni (i nie tylko) twórcy gier i aplikacji dla wirtualnej rzeczywistości mogą publikować swoje prace. Share przekształci się w Oculus Concepts, gdzie deweloperzy będą mogli dzielić się swoimi grami i aplikacjami VR, które są jeszcze we wczesnej fazie zaawansowania. W istocie będzie to prawdopodobnie usługa podobna do wczesnego dostępu (Early Access) na Steamie.

Platforma zostanie uruchomiona jeszcze w tym roku dla gogli Samsung Gear VR, a na początku przyszłego powiększy się o Oculus Rift.