Pod koniec ubiegłego roku firma Leap Motion – twórcy kontrolera umożliwiającego sterowanie komputerem za pomocą gestów – ogłosiła konkurs dla programistów z całego świata na najlepszą aplikację wykorzystującą wspomniane urządzenie. W Leap Motion 3D Jam mogły wziąć również udział prace wykorzystujące gogle wirtualnej rzeczywistości Oculus Rift i to właśnie one zajęły trzy pierwsze miejsca.

Leap Motion jest precyzyjnym sensorem wykrywającym z bardzo dużą dokładnością ruchy palców dłoni. Urządzenie pozwala na śledzenie nawet minimalnych ruchów, a w połączeniu z okularami VR takimi jak Oculus Rift, umożliwia przeniesienie naszych dłoni do środowiska wirtualnej rzeczywistości. Firma niedawno ujawniła, że pracuje nad nowym prototypem urządzenia o nazwie kodowej „Dragonfly”, które będzie dedykowane rozwiązaniom „virtual reality”.

Zwycięzcy Leap Motion 3D Jam

1. Aboard the Lookinglass

Aboard the Lookinglass jest logiczną grą science fiction wyróżniającą się nowatorskim sposobem prowadzenia rozgrywki. Spoglądając przez własne dłonie, gracz widzi obraz z przyszłości lub przeszłości, dzięki czemu może zdobyć wskazówki dotyczące rozwiązania zagadki. Twórca gry – Henry Hoffman – otrzymał w nagrodę 5000 $.

2. Weightless

Drugie miejsce przypadło symulatorowi nieważkości Weightless. Aplikacja przenosi gracza na pokład statku kosmicznego i pozwala na doświadczenie stanu braku grawitacji. Dzięki kontrolerowi Leap Motion użytkownik może wchodzić w interakcje z lewitującymi w powietrzu przedmiotami. Martin Schubert – autor symulatora – planuje w przyszłości wydać pełną wersję Weightless.

3. World of Comenius

World of Comenius to aplikacja pokazująca jak już niedalekiej przyszłości mogą wyglądać lekcje biologii. Twórcą WoC jest Tomáš “Frooxius” Mariančík o którym pisaliśmy już na łamach vrHunters. Tomáš opracowuje rewolucyjny interfejs dla środowiska wirtualnej rzeczywistości umożliwiający uzyskanie interakcji oraz kontroli nad obiektami w przestrzeni 3D. Użytkownik może chwycić, przyciągnąć do siebie a następnie przyjrzeć się dokładnie przedmiotowi i odstawić go na miejsce w zupełnie naturalny sposób. Tomáš Mariančík jest także autorem aplikacji SightLine: The Chair, która została uznana najbardziej immersyjnym doświadczeniem 2014 roku podczas Virtual Reality Awards.