Kolejne opóźnienie premiery Budget Cuts, tym razem na dzień przed planowanym wydaniem.

Studio Neat Corporation kilka dni temu opublikowało premierowy zwiastun powstającej od kilku lat gry wirtualnej rzeczywistości Budget Cuts, a dziś poinformowało o opóźnieniu daty premiery do odwołania. Pierwszoosobowa skradanka miała zostać wydana jutro (31 maja), jednak z uwagi na problemy z uzyskaniem stabilnej liczby klatek na sekundę, a także wiele innych błędów, deweloperzy zdecydowali się w ostatniej chwili wstrzymać jej publikację.

Według początkowych planów tytuł ten miał zadebiutować pod koniec 2016 roku, jednak czas jego produkcji znacznie się wydłużył. Dlatego też przedstawiciel studia Neat w oświadczeniu opublikowanym na Reddicie odmówił składania kolejnych deklaracji. Poinformował jedynie, że jeśli wszystko pójdzie po ich myśli, Budget Cuts ukaże się za około 1-2 tygodnie. Biorąc jednak pod uwagę obszerną listę wymienionych problemów, termin ten może okazać się mało realny.

W grze wcielimy się pracownika biurowego konglomeratu TransCorp. Nasz pracodawca jest ekspertem w dziedzinie produkcji robotów potrafiących wykonywać ludzką pracę. Pewnego dnia dowiadujemy się, że także i nasza posada jest zagrożona.

„Cięcia budżetowe” wyróżniają się specyficznym sposobem lokomocji. To jedna z pierwszych VR-owych gier, w których zaimplementowano sprytny system portali pozwalający w prosty sposób przemieszczać się na duże odległości. Sposób rozgrywki przywołuje pierwsze skojarzenia z tytułami takimi jak „Portal”, „Hitman” i innymi grami szpiegowskimi, jednak produkcja Neat Corporation wydaje się cechować bardziej humorystycznym podejściem do gatunku.

Według twórców Budget Cuts grę będzie można ukończyć w około 7 godzin.

Tytuł trafi do sprzedaży na platformie Steam oraz w oficjalnym sklepie Oculusa w cenie około 30 dolarów.