Wczoraj w Beverly Hills odbyła się premiera drugiego filmu Virtual Reality nowego wewnętrznego studia twórców Oculusa – Oculus Story Studio.

Henry to 12-minutowa animacja, zaprojektowana od samego początku z myślą od goglach wirtualnej rzeczywistości Oculus Rift. Za jej powstanie odpowiadają m.in. byli pracownicy Pixar i DreamWorks, którzy wcześniej szlifowali doświadczenie filmowe przy tworzeniu wysokobudżetowych animacji 3D takich jak np. Madagaskar. Nowa produkcja opowiada historię młodego jeża, który tęskni za spotkaniami z przyjaciółmi. Tytułowy bohater przeżywa właśnie klasyczne problemy jakie doświadczają jeże, i bardzo cierpi z powodu swoich kolców, przez które znajomi nie chcą go odwiedzać. W rolę narratora wcielił się znany m.in. z odegrania postaci Frodo Bagginsa w trylogii Władcy Pierścieni – Elijah Wood.

Nie jest to typowy film i nie chodzi tylko o sam sposób jego wyświetlania. Henry jest czymś pomiędzy filmem a grą, gdyż z jednej strony opowiada własną historię, z drugiej zaś generowany jest w czasie rzeczywistym i dzięki temu pozwala widzowi na różne interakcje. Tego typu sposób prezentacji treści pozwolił jej autorom na zburzenie tzw. czwartej ściany, czyli granicy dzielącej widza i aktora.

„Stworzyliśmy ‚Story Studio’ ponieważ większość przemysłu Virtual Reality skupiona była na robieniu gier komputerowych, a my wiedzieliśmy, że jest jeszcze wiele innych rzeczy do zrobienia poza grami.” – powiedział podczas prezentacji filmu założyciel Oculus VR – Palmer Luckey. „Oculus Story Studio pracuje nad filmami nie tylko po to aby stworzyć ciekawe doświadczenia, ale głównie dlatego, żeby pokazać innym jak tworzyć treści wirtualnej rzeczywistości.”

Oculus Story Studio

Firma Oculus VR w styczniu tego roku ogłosiła powstanie nowego wewnętrznego działu, którego celem będzie praca nad 360-stopniowymi filmami wirtualnej rzeczywistości. Ujawniono wówczas także pierwsze efekty pracy Oculus Story Studio, którymi jest 5-minutowy, generowany komputerowo w czasie rzeczywistym film Lost, stworzony dla prototypu gogli VR – Crescent Bay. Produkcje nowego studia łączyć będą elementy filmowe z grami komputerowymi, tworząc w ten sposób zupełnie nowy gatunek rozrywki.

Henry zostanie udostępniony szerszej publiczności prawdopodobnie wraz z premierą konsumenckiej wersji Oculusa zaplanowanej na pierwszy kwartał 2016 roku.