HTC i Valve – twórcy zapowiadanych na listopad tego roku gogli HTC Vive – ogłosili, iż wysyłka pierwszych konsumenckich egzemplarzy headsetu odbędzie się jeszcze w tym roku, jednak w bardzo ograniczonej ilości. Większej dostawy nie powinniśmy się spodziewać przed pierwszym kwartałem 2016 roku.

Oznacza to, że konsumencki debiut HTC Vive przypadnie w podobnym czasie co premiera długo oczekiwanej sklepowej wersji gogli Oculus Rift. Tym samym HTC i Valve prawdopodobnie stracą przewagę jaką mógł im dać fakt bycia pierwszym konsumenckim headsetem VR na rynku.

Niedawno zakończone zostały zapisy na deweloperską wersję headsetu należącego wraz ze stacjami bazowymi Lighthouse do ekosystemu SteamVR. Urządzenie rozsyłane jest za darmo wśród wybranych deweloperów, deklarujących pracę nad grami i oprogramowaniem dla HTC Vive. Na dzień dzisiejszy potwierdzono wysyłkę około 10 tysięcy zestawów i ponad 80 gier powstających na tę platformę.

Opóźniona premiera HTC Vive nie jest wielkim zaskoczeniem w branży VR. W ostatnim czasie firma Valve nie ujawniała zbyt wielu szczegółów dotyczących urządzenia, natomiast HTC w związku ze słabymi wynikami finansowymi na rynku smartfonów prawdopodobnie zwolni w niedługim okresie czasu około 15 procent pracowników.

Jakiś czas temu gogle Valve ruszyły w tournée „HTC Vive World Tour”, podczas którego ciężarówka wyposażona w headsety VR z systemem Lighthouse odwiedza kilkanaście miast, głównie w Stanach Zjednoczonych. Urządzenie prezentowane było m.in. podczas konferencji Comic-Con w San Diego oraz niedawno zakończonych w Kolonii największych europejskich targach gier Gamescom 2015. Jeszcze w tym roku SteamVR pojawi się w Berlinie (targi elektroniki IFA) oraz w Paryżu w trakcie Paris Games Week.