Dell Visor (Windows Mixed Reality)

W październiku zadebiutują pierwsze gogle wirtualnej rzeczywistości z serii Windows Mixed Reality.

Pod koniec roku, w okresie przedświątecznym na rynku konsumenckim pojawią się pierwsze headsety z serii Windows Mixed Reality bazujące na modelu referencyjnym Microsoftu. Alex Kipman (Technical Fellow – Operating System Group at Microsoft) poinformował dziś, że jako pierwsze zadebiutują produkty sygnowane logo firm: HP, Lenovo, Acer oraz Dell. Cena najtańszego zestawu zawierającego gogle oraz dedykowane kontrolery ruchowe nie powinna przekroczyć 400 dolarów.

Jak dotychczas poznaliśmy datę premiery i cenę urządzenia o nazwie Dell Visor. Pojawi się ono w oficjalnej sprzedaży 17 października w dwóch wariantach. Będziemy mogli nabyć same gogle, które wyceniono na 350 dolarów, natomiast za zestaw wyposażony w dwa kontrolery ruchowe Microsoftu zapłacimy 450 dolarów.

Wszystkie headsety twórców Windowsa będą swego rodzaju połączeniem typowych przewodowych gogli wirtualnej rzeczywistości z okularami rozszerzonej rzeczywistości Microsoft Hololens. Urządzenia wyposażone zostaną w dwa wyświetlacze OLED o rozdzielczości 1440×1440 / 90 Hz (dla porównania rozdzielczość Oculus Rift i HTC Vive to 2x 1080×1200), oraz dwie kamerki odpowiedzialne za śledzenie pozycyjne w tzw. technologii trackingu typu ‚inside-out’. Tak samo jak AR-owe Hololensy będą one w stanie wychwycić głębię otoczenia, dzięki czemu nie będziemy potrzebować systemów trackingu takich jak stacje bazowe SteamVR Lighthouse czy sensory Oculusa.

Jedną z ciekawostek będzie możliwość błyskawicznego odchylenia gogli. Opcja ta może przydać się w codziennym użytkowaniu, np. wtedy gdy będziemy chcieli szybko spojrzeć na telefon, napić się wody, czy choćby chwilę odpocząć od cyfrowej rzeczywistości.

Gigant z Redmond opracował również kontrolery ruchowe dedykowane platformie Windows Mixed Reality. Wizualnie przypominają one połączenie Oculus Touch oraz kontrolera sprzedawanego w zestawie z HTC Vive. Podobnie jak produkty konkurencji urządzenie zaoferuje pełne sześć stopni swobody, lecz jego śledzenie w przestrzeni będzie uzależnione od sensorów odpowiedzialnych za tracking gogli.

Prezentację kontrolera Windows Mixed Reality możecie zobaczyć na poniższym materiale promocyjnym.

Wśród producentów „windowsowych” gogli wymieniany jest także Asus oraz chiński 3Glasses, jednakże w tym momencie nie wiadomo czy wersje konsumencie ich urządzeń także pojawią się w sklepach w tym roku.

  • Bahus

    Nareszcie, ciekawe jak się sprawdzą i zaklimatyzują w dostępnym już środowisku jak Steam… Osobiście czekam na porównanie tych modeli i wybór najlepszego i ewentualnie na premierę asusa.

    • Marcin

      Fov to 95 stopni horyzontalnie. Czyli mniej niż dotychczasowe gogle za to mają większą rozdzielczość.
      Również czekałem na te gogle, wręcz wyczekiwałem je jak kania dżdżu 😉 ponieważ zapowiadają się na dobry sprzęt (szczególnie HP, Dell) oraz będą w normalnej cenie (na tle rifta, vive, a nawet psvr).
      No ale Oculus obniżył cenę Rifta do 450 euro – więc grzech było nie brać. 😀

      Dlaczego kupiłem Oculusa i jestem bardzo zadowolony?
      – po pierwsze wspomniana cena, ta technologia nie jest wiele więcej warta niż 450 €. gogle microsoftu są wycenione na 450 $ czyli minimum 500 €, różnica niby niewielka … ale patrz poniżej 🙂
      – po drugie są dostępne na już, nie muszę czekać do zimy no i są przetestowane i wiem czego się spodziewać,
      – po trzecie, śledzenie kontrolerów tylko przez kamerki może być problematyczne w niektórych aplikacjach.

      Trochę mi szkoda tej rozszerzonej rzeczywistości którą zapowiada MS w swoich goglach ale tak na dobrą sprawę nie wiadomo jak to będzie wyglądać i ile aplikacji będzie pod to pisanych. Oraz mocowania na głowie – jednak PS VR, a teraz gogle MS mają ten patent bardziej cywilizowany 😉