W trakcie specjalnego wydarzenia zorganizowanego podczas konferencji GDC 2016 w San Francisco, firma Sony ogłosiła datę premiery oraz cenę gogli wirtualnej rzeczywistości PlayStation VR. Zaskoczeniem jest późny termin premiery urządzenia, który ustalony został na październik tego roku.

Wcześniej Sony zapowiadało datę premiery PlayStation VR (dawniej Project Morpheus) na pierwsze półrocze 2016 roku. Wiadomo już, że termin ten nie zostanie dotrzymany. Pozytywną wiadomością wydaje się ujawniona cena gogli PSVR. Za urządzenie przyjdzie nam zapłacić 399 dolarów, co nie jest może kwotą małą, ale znacznie mniejszą niż ceny gogli Oculus Rift (599$) i HTC Vive (799$).

PSVR wyposażone zostanie w 5,7-calowy wyświetlacz OLED o rozdzielczości 1920×1080, umożliwiający wyświetlanie obrazu z częstotliwością 120Hz i 90Hz. Zasięg pola widzenia wyniesie około 100 stopni. Są to parametry identyczne z tymi, które firma ogłosiła w zeszłym roku w odniesieniu do prototypu PlayStation 4.

Ponadto dowiedzieliśmy się, że już na starcie otrzymamy możliwość zagrania w co najmniej 50 różnych gier VR (aktualizacja: wszystkie gry mają być dostępne do końca 2016 roku). To tak naprawdę świetny wynik, biorąc choćby pod uwagę fakt, że podczas premiery konsoli PlayStation 4, z którą współpracować będą gogle, zadebiutowało jedynie 26 gier.

W trakcie konferencji wspomniano o grach: Rigs, Phsyconauts, Robinson: The Journey, World War Toons, Job Simulator, Wayward Sky, Eve: Valkyrie, Playroom VR, Rush of Blood, PlayStation VR Worlds, Rez, Eagle Flight, Xing the Land Beyond, Harmonix Music VR, Megaton Rainfall, Super Hyper Cube, Thumper, 100 Ft Robot Golf, Golem oraz Headmaster.

W tej chwili nad wszelkiego rodzaju aplikacjami dla PSVR pracuje już ponad 230 deweloperów. Jedną z nich będzie zapowiedziane także podczas ‚eventu’ Sony doświadczenie Star Wars Battlefront VR. Tytuł, który powstaje w kooperacji Lucasfilm, DICE oraz Electronic Arts będzie exclusivem PSVR.

Sony zapowiedziało także tryb kinowy dla gier nieprojektowanych z myślą o wirtualnej rzeczywistości. Oznacza to, że będziemy mogli zagrać we wszystkie gry na PS4 na wielkim wirtualnym ekranie. Dodatkowe wrażenia zapewnić ma implementacja dźwięku 3D.

Wkrótce powinniśmy otrzymać więcej informacji na temat możliwości przedpremierowego zamówienia PlayStation VR.