Polskie studio The Farm 51 opublikowało trailer Reality 51, technologii będącej połączeniem wirtualnej rzeczywistości z techniką fotogrametrii oraz skanowaniem obiektów 3D. Umożliwia ona tworzenie m.in. fotorealistycznych modeli 3D budynków oraz ludzi. Technologia zostanie wykorzystana w ogłoszonym w ubiegłym tygodniu projekcie Chernobyl VR.

Powołany do tego celu samodzielny zespół skupiający się na wykorzystaniu Reality 51, zeskanuje lokalizacje położone w Czarnobylu i pobliskiej Prypeci, aby stworzyć około dwugodzinny interaktywny filmu dokumentalny dedykowany goglom Virtual Reality (potwierdzono Oculus Rift, Project Morpheus oraz Samsung Gear VR). Przy okazji będzie to również archiwalna kopia istniejącego w momencie skanowania miejsca, co jest o tyle ważne, iż z powodów bezpieczeństwa obszar ten ma wkrótce zostać zamknięty dla turystów. Premiera aplikacji o roboczej nazwie Chernobyl VR Project odbędzie się 26 kwietnia 2016 roku, czyli w 30. rocznicę katastrofy.

Mimo przeznaczenia na projekt 2,5 miliona złotych, studio The Farm 51 nie zamierza na tym poprzestać. Firma swoich sił próbuje także w tworzeniu aplikacji VR dla wojska, branży medycznej czy motoryzacyjnej (w Poznaniu na tegorocznych targach Motor Show 2015 zaprezentowali aplikację dla pierwszego polskiego supersamochodu Arrinery). Główna ekipa gliwickiego studia obecnie prowadzi pracę nad grą Get Even, która również wykorzysta potencjał technologii Reality 51.

„Nadchodząca rewolucja VR ma szansę zmienić sposób w jaki postrzegamy rzeczywistość. Temat jest jednak na tyle świeży, że wciąż wymaga przybliżenia i wyjaśnienia. Uznaliśmy, że trailer może pokazać to, co nie zawsze da się jasno opisać słowami. Chcemy być pionierami na rynku wirtualnej rzeczywistości, który już zaraz wybuchnie dzięki urządzeniom VR od takich gigantów jak Samsung, Sony, Facebook i Oculus. Nasza technologia, Reality 51, idealnie wpasowuje się w ten nadchodzący przełom. Ma bardzo wiele zastosowań, które ten film ogólnie wskazuje. Medycyna, edukacja, wirtualna turystyka, branża wojskowa, to tylko pierwsze z brzegu branże, które bardzo zyskają na wejściu w wirtualną rzeczywistość. A jest ich dużo więcej. Trailer ma na celu przede wszystkim uruchomić wyobraźnię widza. Jest wiele różnych pomysłów na wykorzystanie tej technologii. W przeciwieństwie do tego, co zazwyczaj mówi się przy wprowadzaniu nowych rozwiązań, limitem nie jest nawet nasza wyobraźnia, a wyłącznie potrzeby klientów” – powiedział Dyrektor Kreatywny Reality 51, Wojciech Pazdur.