HTC Vive Pre (HTC Vive DK2)

Firma HTC zaprezentowała w Las Vegas podczas targów CES 2016 udoskonaloną deweloperską wersję gogli HTC Vive. Urządzenie nazwane ‚Vive Pre’ otrzymało kilka usprawnień w porównaniu do edycji DK1.

HTC twierdzi, że choć rozdzielczość Vive Pre pozostaje taka sama jak w DK1 (2160×1200) to sam wyświetlacz otrzymał kilka udoskonaleń, dzięki którym uzyskamy bardziej ostry i płynny obraz. Urządzenie jest mniejsze i lżejsze od pierwowzoru, a także uzyskało nowy wygląd, bardziej zbliżony do produktu konsumenckiego. Ponadto usprawniono wnętrze gogli, tak by więcej osób mogło wygodnie zanurzyć się w wirtualnej rzeczywistości.

Drugą deweloperską wersję gogli HTC Vive wzbogacono o przednią kamerę, która pozwala zobaczyć świat zewnętrzny w momencie gdy mamy założone gogle. Przyda się to szczególnie w przypadku gdy podczas chodzenia po pokoju w headsecie niebezpiecznie zbliżmy się do ściany. Wówczas zamiast wirtualnej rzeczywistości zobaczymy rzeczywisty widok miejsca, w którym się znajdujemy. Jak podaje The Verge, kamera potrawi mapować w 3D otoczenie wokół użytkownika gogli, jednak na więcej szczegółów musimy na razie poczekać.

Zmianie uległ również dedykowany kontroler wirtualnej rzeczywistości, który stał się bardziej ergonomiczny i uzyskał technologię ‚haptic feedback’. Z kolei należące do ekosystemu SteamVR Lighthouse stacje bazowe, wyglądem przypominające kostki, od teraz będą pracować ciszej i zapewnią lepsze śledzenie użytkownika niż poprzednik.

kontroler HTC Vive

Omawiana wersja HTC Vive Pre (DK2) nie pojawi się w sprzedaży. Producenci już wkrótce wyślą za darmo 7 tysięcy egzemplarzy deweloperom tworzącym oprogramowanie na Vive. Studia, które przejdą selekcję dostaną gogle Vive Pre bezpłatnie, podobnie jak w przypadku wersji HTC Vive DK1, wydanej przez HTC w czerwcu tego roku. Zainteresowanych odsyłamy na stronę dla deweloperów.

Początkowo gogle miały trafić do sprzedaży na przełomie 2015/2016 roku. Zamiast tego wyprodukowano drugą wersję przeznaczoną tylko dla twórców oprogramowania. Jak twierdzi szefowa HTC, przesunięcie premiery związane jest z chęcią dalszego rozwoju technologicznego ekosystemu SteamVR. Rozumie ona powszechne rozczarowanie opóźnieniem, jednak podjęto taką decyzję wspólnie z Valve, aby zaoferować klientom lepsze doświadczenie końcowe.

„To była trudna do podjęcia decyzja, gdyż mogliśmy rozpocząć wysyłkę Vive jeszcze w tym miesiącu, jednak po rozmowach z naszym strategicznym partnerem Valve postanowiliśmy, że zaoferujemy bardziej zaawansowany technologicznie produkt, przekładając jego premierę na kolejny kwartał” – mówiła w grudniu Cher Wang (HTC CEO).

SteamVR HTC Vive

Wersja konsumencka ma pojawić się w sprzedaży w kwietniu tego roku. Firma zamierza uruchomić procedurę zamówień przedpremierowych w lutym.