Kolejny tydzień za nami. Zapraszamy na podsumowanie najważniejszych wiadomości z branży technologii wirtualnej rzeczywistości.

***

Real Virtuality

Szwajcarska fundacja Artanim specjalizująca się w technice „motion capture” zademonstrowała na konferencji SIGGRAPH 2015 możliwości swojego nowego projektu o nazwie Real Virtuality. Autorzy doświadczenia, podobnie jak opisywany niedawno The Void, stawiają na połączenie wirtualnego świata z rzeczywistym. Ich projekt umożliwia użytkownikom systemu na swobodne poruszanie się w przestrzeni fizycznej, podczas gdy tak naprawdę mają oni wrażenie przebywania w wirtualnym środowisku 3D. Aby tego dokonać Artanim wykorzystuje gogle wirtualnej rzeczywistości Oculus Rift wraz z zestawem markerów „motion capture” umiejscowionych na rękach i nogach gracza. Dzięki temu są oni w stanie uzyskać efekt interakcji z prawdziwymi obiektami w wirtualnym świecie. W doświadczeniu wykorzystano model grobowca faraona. Końcowy efekt jest co najmniej interesujący. Zobaczcie sami:

***

Wirtualna rzeczywistość dla chorych dzieci. Rusza innowacyjny projekt

„Dzieci przykute na co dzień do łóżka w klinice onkologicznej we Wrocławiu mogły przenieść się do wirtualnego świata i zapomnieć o bólu. Zobaczyły fontannę w Las Vegas, kangury w Australii czy irlandzką plażę.”

W serwisie slaskie.naszemiasto.pl pojawił się artykuł poświęcony inicjatywie właściciela firmy lojke.pl, której celem jest wspomaganie procesu leczenia poprzez wyświetlanie immersyjnych doświadczeń VR dzieciom przebywającym we wrocławskiej klinice onkologicznej. O tym zacnym i jak się okazuje potrzebnym projekcie przeczytacie więcej w tym miejscu.

***

Recenzja polskich gogli VRBOX

VRBOX

Na stronie VReality.pl pojawiła się recenzja polskich gogli VRBOX, o których pisaliśmy jakiś czas temu na naszym portalu. Okazuje się, że urządzenie zostało bardzo dobrze przemyślane i solidnie skonstruowane, dzięki czemu obecnie jest ciekawą i tanią (jakość/cena) alternatywą dla oryginalnych gogli Cardboard. Zapraszamy do lektury.

***

Wywiad z założycielem Dreamplex

W ubiegłym tygodniu pojawił się wywiad z Marcinem Majkowskim, założycielem firmy Dreamplex, który dzięki Kinectowi skanuje nieruchomości, a potem odbudowuje je na silniku graficznym i umożliwia ich oglądanie klientom bez ruszania się z biura, przenosząc wszystko do wirtualnej rzeczywistości. Rozmowę możecie obejrzeć poniżej, natomiast pełny artykuł znajdziecie w portalu gamedot.pl.

***

The London Heist (Project Morpheus)

W sieci pojawił się gameplay z rozgrywki w The London Heist – gry zapowiedzianej na konsolę Playstation 4 oraz na Morfeusza. Produkcja została zaprezentowana podczas zamkniętego pokazu zorganizowanego przez Sony w trakcie niedawnych targów E3, jednak dotychczas nie dowiedzieliśmy się zbyt wiele o samej fabule. Akcja The London Heist rozgrywać się będzie w tytułowym Londynie gdzie wcielimy się w postać bliżej nieokreślonego przestępcy. Gra będzie pierwszoosobowa strzelanką z elementami skradania.

***

Hyundai WRC VR

Południowokoreański koncern motoryzacyjny Hyundai opublikował w sklepach Google Play dla smartfonów z systemem Android oraz iTunes dla iPhone bezpłatną aplikację HYUNDAI VR+ przeznaczoną dla kartonowych gogli Cardboard i ich odpowiedników. Aplikacja pozwala na przejażdżkę samochodem klasy WRC – Hyundai i20 – jako pilot hiszpańskiego kierowcy rajdowego Daniela Sordo. HYUNDAI VR+ zawiera również prostą grę wyścigową oraz 360-stopniowe panoramiczne wideo i zdjęcia.

***

Nowości Oculus VR Share

oculus share beta pasek

AltspaceVR – Platforma społecznościowa dla Oculus Rift. O wirtualnym środowisku AltspaceVR, czyli społecznościowej aplikacji VR umożliwiającej komunikację w czasie rzeczywistym pisaliśmy więcej w tym miejscu.

Tatooine – Propozycja dla fanów Gwiezdnych wojen.

Sleepy Hollow VR Experience – Doświadczenie oparte na bazie popularnego serialu telewizji Fox – Jeździec bez głowy.

REPSOL Offshore VR – Wycieczka po platformie wiertniczej.

Car Car Crash

Project Hunter VR

***

W zeszłym tygodniu pisaliśmy o…

– goglach OSVR Hacker Dev Kit, które trafiły do oficjalnej sprzedaży;
– wizji przyszłości VR według Marka Zuckerberga;
– zastosowaniu okularów Hololens w medycynie;
stanowiskach z Oculusem, dzięki którym przetestujemy gogle VR przed zakupem;
VRtake – polskiej firmie tworzącej filmy VR;
– a także o platformie Xwalk dla branży deweloperskiej.