Przegląd najważniejszych wydarzeń ze świata wirtualnej rzeczywistości. Zapraszamy.

Virtuix Omni

virtuix omni

Twórcy wielokierunkowej bieżni dla gier komputerowych wirtualnej rzeczywistości – Virtuix Omni – przygotowują właśnie pierwsze egzemplarze urządzenia przeznaczone dla osób, które wsparły projekt na Kickstarterze. Jednocześnie trwają pracę nad wypuszczeniem bieżni na rynek detaliczny, co ma stać się wkrótce po prezentacji urządzenia na targach Consumer Electronics Show (CES 2015) na początku stycznia przyszłego roku.

W międzyczasie firma uzyskała 2,7 miliona dolarów od kilku grup inwestycyjnych, które zostaną przeznaczone na przyśpieszenia badań i rozwoju firmy we wszystkich aspektach związanych z wirtualną rzeczywistością. Virtuix CEO – Jan Goetgeluk – powiedział w trakcie ogłoszenia pozyskania nowych inwestorów: „Misją Virtuix jest wyniesienie wirtualnej rzeczywistości poza krzesło. Bieżnia Omni przekształci wirtualną rzeczywistości w aktywne doświadczenie. Pozyskane fundusze zapewnią przyśpieszenie rozwoju naszej misji.”

Do dnia dzisiejszego sprzedano ponad 3,5 tysiąca urządzeń.

***

No Limits 2 + Oculus Rift DK2 + 3DOF Motion Simulator

Pamiętacie filmik na którym niejaki Craig Hyde, testował grę Richard Burns Rally na specjalnym urządzeniu symulującym przeciążenia? Teraz udowadnia, że to samo można zrobić z symulatorem rollercoastera No Limits 2.

***

Poznaliśmy finalistów Leap Motion 3D Jam

O konkursie organizowanym przez producenta kontrolera gestów Leap Motion pisaliśmy już na łamach Przeglądu tygodnia, prezentując najciekawsze naszym zdaniem aplikacje współpracujące z goglami Oculus Rift. Niedawno poznaliśmy finalistów, wśród których 20 najlepszych przejdzie do ostatniego etapu Leap Motion 3D Jam. W tym miejscu znajduje się lista wszystkich aplikacji, na które można głosować (wymagana rejestracja) do 16 grudnia. Zwycięzców poznamy 10 stycznia 2015. Pula nagród wynosi 75 tysięcy $. Poniżej projekt jednego z finalistów.

***

Atari rozważa wsparcie dla technologii VR

Szef legendy branży informatycznej, firmy Atari – Fred Chesnais – ujawnił w niedawnym wywiadzie przeprowadzonym dla serwisu HITC TECH, że rozważana jest integracja trybu wirtualnej rzeczywistości w przyszłych produkcjach firmy. Chesnais niestety nie sprecyzował, które konkretnie tytuły otrzymają ewentualne wsparcie VR.

***

Hobbit VR

Firma Jaunt opublikowała w sklepie Google Play Store aplikację The Hobbit VR Experience, która powstała we współpracy z Warner Bros. w związku z premierą najnowszego filmu Petera Jacksona – Hobbit: Bitwa Pięciu Armii. Doświadczenie przenosi widza do fikcyjnego świata Śródziemia, do hrabstwa Shire. Po wybuchu petard wyruszamy wraz z Gandalfem w podróż. Czy coś Wam to przypomina?

Wszystkie aplikacje stworzone przez Jaunt można obejrzeć poprzez gogle Cardboard i dostępne są do pobrania w tym miejscu, m.in. opisywane jakiś czas temu na łamach portalu 360-stopniowe nagranie z koncertu Paula McCartneya.

***

O wadach obecnej generacji Oculus Rift opowiada autor kanału Strumienie z Ruczaju. Prosimy nie regulować odbiorników, właściwy materiał rozpoczyna się około pierwszej minuty.

***

Na koniec próbka możliwości systemu SLAM stworzonego przez firmę 13th Lab, która w zeszłym tygodniu dołączyła do ekipy Oculus VR.

***

Nowości Oculus VR Share

oculus share beta pasek

Project POD Racing demo – prosty symulator poduszkowca

***

W zeszłym tygodniu pisaliśmy o…

– o amerykańskiej premierze mobilnych gogli Samsung Gear VR
– premierze polskich gogli Vrizzmo VR
– kartonowych okularach VR Cardboard, które okazały się sporym sukcesem dla Google
– oraz o firmach, które dołączyły do załogi Oculus VR.