Zapraszamy na podsumowanie wydarzeń tygodnia z vrHunters.pl, w którym przeczytacie m.in. o Euro Truck Simulatorze 2, zastosowaniu gogli VR w medycynie oraz dowiecie się co nowego wydarzyło się na Kickstarterze. 

***

Euro Truck Simulator 2 ze wsparciem HTC Vive?

Euro Truck Simulator 2 prawdopodobnie otrzyma wsparcie dla gogli HTC RE Vive, tworzonych wspólnie przez firmę Valve oraz tajwańskiego producenta smartfonów HTC. Dyrektor generalny czeskiego studia SCS Software odpowiedzialnego za ETS2 przyznał, że widział headset w akcji i wkrótce powinien otrzymać wersję deweloperską urządzenia. Popularny symulator ciężarówki już od dłuższego czasu wspiera gogle wirtualnej rzeczywistości Oculus Rift i przez wielu uznawany jest za jedno z najlepszych obecnie doświadczeń VR. Poniżej możecie obejrzeć ponad półgodzinny materiał z testów Euro Truck Simulator 2 na Oculus DK2 przeprowadzony przez ekipę z serwisu vreality.pl.

***

Wirtualna rzeczywistość pomoże chirurgom

Technologie Virtual Reality budzą duże nadzieje w środowisku medycznym i w opinii wielu mogą przyczynić się do niejednej rewolucji. Firma Medical Realities postanowiła wykorzystać rzeczywistość wirtualną i rozszerzoną w celach szkoleniowych i zapowiedziała produkt o nazwie The Virtual Surgeon. Wirtualnych chirurg zaoferuje 360-stopniowe nagrania operacji medycznych, które pozwolą studentom i innym zainteresowanym osobom w wygodny i przystępny sposób poszerzyć zasób swojej wiedzy.

medical HMD

Współzałożyciel firmy – Dr Shafi Ahmed – już wcześniej eksperymentował z nowoczesnymi formami przekazu wiedzy. W zeszłym toku przeprowadził pierwszy live-stream z operacji wykorzystując rozszerzoną rzeczywistość Google Glass. Przekaz na żywo dotarł do 13.000 studentów medycyny ze 115 krajów.

***

Crytek „wchodzi” do gry

Twórcy takich hitów jak Crysis i Far Cry zapowiadają wsparcie dla gogli VR. Redaktorzy serwisu Gamespot rozmawiali z dyrektorem Crytek, który potwierdził, że firma od jakiegoś czasu pracuje z technologiami Virtual Reality. Faruk Yerli (Crytek Managing Director) ma nadzieję, że pewnego dnia wydadzą pełnowartościowe doświadczenie wirtualnej rzeczywistości stworzone na silniku CryEngine. Dowiedzieliśmy się także, iż firma będzie chciała wykorzystać rozwiązania VR Software Development Kit Liquid VR, zaprezentowane przez AMD podczas GDC 2015. Podobno ekipa odpowiedzialna w Crytek za wirtualną rzeczywistość liczy obecnie około 50 osób i stoi ona za stworzeniem doświadczenia VR “Back to Dinosaur Island”, dla prototypu Oculusa „Crescent Bay”, które było prezentowane na stoisku firmy podczas wspomnianych targów GDC.

***

Sukces [Nuren] i Apollo 11 Experience na Kickstarterze

Dwa interesujące „doświadczenia VR” uzyskały w ubiegłym tygodniu finansowanie na Kickstarterze. Pierwszym z nich jest [Nuren] The New Renaissance – pełnometrażowy musical VR, będący interaktywnym doświadczeniem muzycznym stworzonym z myślą o goglach wirtualnej rzeczywistości Oculus Rift. Twórcy osiągnęli cel jakim było zebranie 70.000$, które pomogą im w pracach nad produkcją. W zeszłym tygodniu informowaliśmy o dotacji rozwojowej w wysokości 18.000$ jaką firma otrzymała od twórców silnika graficznego UE4 – Epic Games, którzy ogłosili powstanie specjalnego funduszu nagradzającego najciekawsze projekty realizowane na ich autorskim oprogramowaniu.

Nuren opowiada historię dwóch zbuntowanych androidów i łączy w sobie elementy klasycznych filmów takich jak TRON, Pink Floyd The Wall, Animatrix i Fantasia, mangi Ghost in the Shell oraz gry Space Channel 5. W przeciwieństwie do tradycyjnych filmów 3D, produkcja będzie animacją generowaną w czasie rzeczywistym. Więcej o wirtualnym musicalu pisaliśmy w tym miejscu.

Sukcesem zakończyła się także zbiórka funduszy na projekt edukacyjny The Apollo 11 Virtual Reality Experience, który zabierze posiadaczy gogli VR do roku 1969 w wirtualną podróż na księżyc śladami amerykańskiego astronauty Neila Armstronga.

***

Fotel dla graczy Roto VR

Tymczasem na Kickstarterze pojawił się kolejny wart odnotowania projekt, związany z technologiami Virtual Reality. Obracany fotel Roto VR powstał w celu pomocy przy wyeliminowaniu choroby lokomocyjnej wśród użytkowników gogli wirtualnej rzeczywistości i będzie kompatybilny z większością obecnych na rynku headsetów (Oculus Rift, Samsung Gear VR). Urządzenie wyposażone zostanie w stojak z blatem, na którym będzie można zamocować akcesoria komputerowe takie jak kierownica, myszka czy klawiatura. W przypadku sukcesu zbiórki, Roto VR ma się pojawić na rynku pod koniec roku. Poniżej można obejrzeć szczegółową prezentacje fotela.

***

TOP5 – Gry i aplikacje na Google Cardboard

wg. FutureGaming.pl

***

Symulator Lęku VR

Polska firma VR ONE, specjalizująca się w kompleksowym tworzeniu prezentacji opartych na technologii VR/AR, przygotowała interesujący materiał poświęcony ich najnowszemu projektowi. Symulator Lęku VR – Fear Sim wykorzystuje ostatnią deweloperską wersję gogli Oculus Rift DK2 oraz kontroler ruchowy Kinect 2.0 przenosząc całe ciało gracza do wirtualnej rzeczywistości.

***

Nowości Oculus VR Share

oculus share beta pasek

NewRetroArcade – Na platformie Oculus VR Share pojawił się opisywany już na naszych łamach salon gier w stylu lat 80-tych. NewRetroArcade charakteryzuje się starannym wykonaniem i dbałością o szczegóły. Znajdziemy w niej najpopularniejsze klasyczne automaty gier takich jak: Super Mario Bros., Pac-Man, Arkanoid, Zelda, Tetris, Pong, Touring Car Championship, Bomberman, Asteroids, Space Invaders, V-Rally, Street Fighter 2, Teenage Mutant Ninja Turtles oraz wiele innych. Wszystkie są oczywiście interaktywne i w pełni grywalne. Po więcej informacji zapraszamy tutaj.

INSURGENT: Shatter Reality – Kolejne dzieło studia Kite & Lightning, twórców m.in. mini-opery VR Senza Peso. Doświadczenie zbudowane na podstawie wchodzącego do polskich kin filmu Zbuntowana (Insurgent), podda widza kilku budzącym przerażenie testom. Aplikacja dostępna jest bezpłatnie także dla posiadaczy Samsung Gear VR.

An Unseen Sky VR Music Video Premiere – teledysk muzyczny zrealizowany z myślą o technologii VR.

***

W zeszłym tygodniu pisaliśmy o…

– sukcesie polskich gogli VR Cmoar na Kickstarterze;
– kolejnych ujawnionych szczegółach dot. Oculus Rift;
– wsparciu dla filmów 360º na YouTube;
– masce zapachowej FeelReal VR;
– Transmogrified Reality, czyli rzeczywistości przekształconej;
– doświadczeniach VR stworzonych przez Mercedes-Benz i Lamborghini;
– a także podsumowaliśmy targi GDC 2015.