Przegląd najważniejszych wydarzeń minionego tygodnia w świecie Virtual Reality. W podsumowaniu przeczytacie m.in. o projekcie podwodnych gogli VR i wirtualnym parku rozrywki. Nie zabrakło również najnowszych aplikacji z platformy Oculus VR Share.

***

EVE: Valkyrie ze wsparciem HTC Vive?

Przedstawiciele firmy CCP Games, odpowiedzialnej za nadchodzący symulator kosmiczny EVE: Valkyrie, mają się spotkać pod koniec miesiąca z pracownikami Valve. Prawdopodobnym tematem rozmów będzie ewentualny support gry na gogle HTC Re Vive tworzone przez HTC na licencji Valve. EVE: Valkyrie została zapowiedziana jako „exclusive” na Oculus Rift i Project Morpheus, jednak umowa na wyłączność jest ograniczona czasowo. Produkcję CCP zaprezentowano w zeszłym tygodniu podczas odbywającego się w Reykjavíku konwentu EVE Fanfest 2015, zorganizowanego dla fanów EVE Online. Więcej o wydarzeniu pisaliśmy w artykule EVE: Valkyrie pierwszą grą pokazaną na Oculus „Crescent Bay”.

***

Park rozrywki VR na Kickstarterze

Roller coastery są jednymi z ciekawszych i bardziej emocjonujących doświadczeń, jakie pojawiły się wraz z rozwojem nowej generacji urządzeń Virtual Reality. Jednakże do tej pory posiadacze wirtualnych headsetów mogli liczyć jedynie na pojedyncze aplikacje umożliwiające przejażdżkę po jednej określonej trasie. Sytuację tę chce zmienić studio Atom Republic, które uruchomiło na Kickstarterze zbiórkę pieniędzy na projekt całego parku rozrywki. Atom Universe przygotowywany jest z myślą o PC i PS4, tak więc możliwość zabawy w wirtualnym parku rozrywki otrzymają m.in. posiadacze gogli Oculus Rift jak i przyszli właściciele Project Morpheus. Produkcja tworzona jest z myślą o trybie online i oprócz kolejek górskich zaoferuje różne mini-gierki dostępne w prawdziwych tego typu obiektach, a także wyścigi gokartów i innych pojazdów oraz funkcje społecznościowe.

***

Anulowano zbiórkę na podwodne gogle VR

Project Nautilus VR, czyli podwodne gogle wirtualnej rzeczywistości pojawiły niedawno się na Kickstarterze powodując niekłamane zdziwienie wśród osób obserwujących rynek headsetów VR. Kilka dni później zbiórka została anulowana i to wcale nie z powodu obaw o bezpieczeństwo użytkowników. Ideą projektu jest uczynienie doświadczeń podwodnych jeszcze bardziej realnymi umożliwiając użytkownikowi na korzystanie z wirtualnej rzeczywistości np. w basenie. Firma Remotte LLC odpowiedzialna za Nautilusa wycofała projekt zbiórki powołując się na „potencjalne opóźnienia dostawy jednego z podstawowych komponentów” urządzenia.

***

Ciekawe rozwiązanie dla fanów sim-racingu

W sieci pojawił się filmik ukazujący pomysł na rozwiązanie problemu braku widoku wirtualnych rąk w symulatorach wyścigów samochodowych. Pomysł polega na połączeniu wirtualnej rzeczywistości z rzeczywistością rozszerzoną (Augmented Reality), wstawiając rzeczywisty obraz rąk kierowcy w miejsce kierownicy w grze.

***

Jaunt nakręci więcej koncertów 360º

Paul McCartney koncert

Firma Jaunt związała się umową partnerską z siecią muzyczną REVOLT TV przeprowadzającą relacje online z różnego rodzaju koncertów. Jaunt specjalizuje się w tworzeniu filmów 360º i ich zadaniem będzie nagrywanie w tym formacie najciekawszych wydarzeń muzycznych realizowanych przez REVOLT TV. Niedawno informowaliśmy o współpracy firmy z Dolby Laboratories (dostawcami wysokiej jakości technologii dźwięku dla kinematografii), której celem jest dostosowanie technologii dźwięku wielokanałowego Dolby Atmos do potrzeb wirtualnej rzeczywistości.

jaunt

Jaunt już wcześniej eksperymentowali z nagrywaniem 360-stopniowych koncertów i w zeszłym roku zarejestrowali m.in. występ Paula McCartneya. W tym miesiącu firma zaprezentowała na SXSW swoją kolejną aplikację dla gogli opartych na wykorzystaniu smartfona z Androidem. We współpracy z producentem odzieży turystycznej The North Face stworzono doświadczenie VR oferujące ekstremalne przeżycia dla fanów górskich wspinaczek oraz „BASE jumping”, czyli skoków spadochronowych z obiektów takich jak górskie urwiska. The North Face: Climb można pobrać bezpłatnie ze sklepu z aplikacjami dla Androida.

***

Nowości Oculus VR Share

oculus share beta pasek

Back To The Future EXPERIENCE! (Hill Valley 1955) – aplikacja stworzona na podstawie słynnej sceny z filmu „Powrót do przyszłości” umożliwiająca przejażdżkę kultowym DeLorean DMC-12, wykorzystanym w produkcji jako wehikuł czasu.

Over the Alps – Doświadczenie pozwalające na lot balonem nad francuskimi Aplami. Na szczególna uwagę zasługuje zastosowanie fotorealistycznych tekstur całego otoczenia.

VR Lab Rats – Wcielamy się w szczura laboratoryjnego, biorąc udział w różnego rodzaju eksperymentach.

Dinosaurs – Możliwość cofnięcia się w czasie o 100 milionów lat i spotkania z 16 prehistorycznymi stworzeniami zamieszkującymi naszą planetę w tamtych czasach.

Dinosaur Land – Kolejne doświadczenie z dinozaurami w roli głównej.

Archena Ancient Baths – Aplikacja przenosząca użytkownika do wnętrza starożytnej łaźni Archena. Doświadczenie wykorzystuje kontroler ruchu rąk Leap Motion.

Plane9 – Wizualizacja muzyki dla Oculus Rift. Projekt rozwijany od 7 lat, otrzymał wsparcie dla trybu wirtualnej rzeczywistości. Aplikacja tworzy efektowne wizualizacje graficzne reagując na każde źródło muzyki np. Spotify, iTunes lub lokalne pliki dźwiękowe.

Timewalk – „The First Realistic 3D Social Media Platform”

F35 Flight Experience

EvadeVR – symulator walki na pięści

***

W zeszłym tygodniu pisaliśmy o…

– pierwszym gameplayu Magic Leap;
– nowych funkcjonalnościach polskich gogli Cmoar;
Podróżach VR z Google Street View;
– Symulatorze kosmicznym EVE: Valkyrie na Oculus Crescent Bay,
– a także o aktualizacji trybu VR dla Steam.