Kolejny tydzień za nami. Zapraszamy na podsumowanie najważniejszych wiadomości z branży Virtual Reality. W dzisiejszym „Przeglądzie” przeczytacie m.in. o porcie VR słynnej gry Quake, aplikacji edukacyjnej VR Dinos, opóźnieniu zapowiadanego nowego SDK Oculusa oraz nowych ciekawych filmach 360º. Zapraszamy…

***

Quake VR

Dobra wiadomość dla fanów Quake’a. Niezależny deweloper Simon Brown zapowiedział port kultowej strzelanki na gogle Samsung Gear VR. Autor zapowiada wprowadzenie opcji usprawniających rozgrywkę w wirtualnej rzeczywistości i wysokiej jakości produkt, pomimo iż jest to nieoficjalna przeróbka. Pierwsze efekty jego prac możemy zobaczyć na poniższym video.

***

Nowy Oculus SDK 0.7 z opóźnieniem

Mniej więcej o tydzień opóźni się zapowiadana na 20 sierpnia aktualizacja SDK Oculusa o numerze 0.7, która obejmie m.in. wprowadzenie nowego trybu Direct Driver Mode opracowanego we współpracy z firmami NVIDIA i AMD. Zastąpi on obecny tryb rozszerzony (Extended Mode) powodujący pewne opóźnienia w pracy systemu śledzenia ruchów głowy. Ponadto tradycyjnie nowy update wprowadzi kolejne poprawki zwiększające stabilność i wydajności pracy z Oculusem.

***

VR Dinos

Twórcy edukacyjnej platformy wirtualnej rzeczywistości Unimersiv ogłosili uruchomienie płatnej usługi z dostępem do treści premium. Na początek udostępnione zostanie doświadczenie VR Dinos, oferujące świat dinozaurów wraz z 8 gatunkami prehistorycznych stworzeń. Usługa sprzedawana jest w cenie 10 dolarów miesięcznie. Autorzy obiecują regularne aktualizacje nowych treści.

Obecnie na platformie dostępnych jest również wiele darmowych doświadczeń VR, m.in. wirtualne zwiedzanie rzymskiego Koloseum, pomieszczenie ze słynnym obrazem Mona Lisa, podwodne doświadczenie Ocean Rift czy wycieczka wewnątrz ludzkiego ciała.

***

Rigs – gameplay

W sieci pojawił się materiał przedstawiający rozgrywkę w Rigs – wieloosobową strzelankę pozwalająca na pojedynki 3 vs 3. Gra projektowana na gogle Project Morpheus pozwoli na sterowanie sportowymi robotami-mechami, których starcia odbywać się będą na specjalnych futurystycznych arenach w ramach ligi MCL (Mechanized Combat League)

Za pracę nad grą odpowiada brytyjskie studio Guerrilla Cambridge (twórcy Killzone Mercenary), dla którego będzie to pierwsza gra tworzona z myślą o wirtualnej rzeczywistości.

***

Manslaughter

Na platformę Milk VR dla gogli Samsung Gear VR trafił Manslaughter, film reklamowany jako pierwsza tego typu produkcja stworzona dla wirtualnej rzeczywistości. Materiał wyreżyserowana przez pisarza Davida Marletta jest prawdopodobnie pierwszym filmem fabularnym VR, w którym widz trafia do świata głównego bohatera (w tym przypadku mordercy) i otrzymuje możliwość pokierowania historią, zmieniającą się w zależności od dokonanych przez niego wyborów.

Manslaughter inspirowany jest dramatem sci-fi THX 1138 George’a Lucasa z 1971 roku.

***

Nowe filmy 360º

W dzisiejszej części sekcji „Przeglądu Tygodnia” poświęconej 360-stopniowym filmom VR polecamy:

– rowerową przejażdżkę z… Lexusem

– lot balonem nad torem Wrak Race w Stanisławce

– doświadczenie nakręcone w parku narodowym Grand Teton

– oraz wyjście z tunelu na Etihad Stadium piłkarzy Manchester City i Chelsea.

Aby uruchomić powyższe filmy na Oculusie należy skorzystać aplikacji Virtual Desktop wyświetlającej pulpit monitora w wirtualnej rzeczywistości (o tym jak tego dokonać przeczytacie TUTAJ) lub jednego z polecanych przez nas odtwarzaczy filmów VR 360º.

***

W zeszłym tygodniu pisaliśmy o…

– nowych faktach dotyczących gogli Project Morpheus;
– interesującej koncepcji gry dla Microsoft Hololens;
– nowym projekcie twórców Second Life;
– konkursie organizowanym przez polską platformę gier VR Riftcat;
– oraz nowym doświadczeniu Planets dla HTC Vive.