Jak w każdy poniedziałek podsumowujemy najciekawsze wydarzenia ze świata wirtualnej rzeczywistości. W dzisiejszym „Przeglądzie tygodnia” przeczytacie m.in. o dwóch polskich grach VR, które dostały się do finału konkursu Oculus Mobile VR Jam 2015.

***

Oculus Rift dla wszystkich

Na początku zeszłego tygodnia w San Jose odbyła się konferencja SVVR (Silicon Valley Virtual Reality), w której wziął udział sam twórca Oculusa – Palmer Luckey. Szef Oculus VR potwierdził, że Oculus Rift pozostanie platformą otwartą dla wszelkiego rodzaju treści, a firma nie zamierza w nie ingerować. Sprawa dotyczy oficjalnego sklepu Oculus Home Store, który dostępny będzie zarówno dla Oculus Rift jak i mobilnych gogli Samsung Gear VR. Palmer wspomniał także o mikropłatnościach, które pozwolą niezależnym twórcom gier na zarabianie na własnych aplikacjach.

Drugiego dnia imprezy Oculus VR zapowiedział na 11 czerwca, czyli niecały tydzień przed targami E3, własną konferencję prasową, którą reklamuje hasłem przewodnim “Step into the Rift”.

***

Dwie polskie gry wśród finalistów Oculus Mobile VR Jam 2015

Mobile VR Jam 2015

Konkurs dla twórców gier i aplikacji – Oculus Mobile VR Jam 2015 – z łączną pulą nagród wynoszącą 1.000.000$ wkroczył w fazę finałową. Z 308 zgłoszonych projektów do ostatniej fazy zakwalifikowało się 37 gier i 24 prace w kategorii ‚aplikacja lub doświadczenie’. Wśród uczestników znalazły się także dwie polskie gry: Comawake, której autorami są Marcin Nowak i Mariusz Waszczur, a także Voxel Cars VR autorstwa Michała Stalewskiego, Pawła Jędrysiaka oraz Piotra Stalewskiego.

Comawake jest surrealistycznym horrorem point-and-click. Wcielamy się w postać osoby, która budzi się w szpitalu nie wiedząc kim jest oraz jak się tam znalazła. Znaleziona na stole karta choroby pacjenta sugeruje śpiączkę…

Voxel Cars VR to wyścigi voxelowych samochodów. Sterowanie w tej grze odbywa się przy pomocy samych gogli VR. Dzięki ruchom głowy użytkownik wskazuje trasę, po której poruszać się ma jego pojazd.

Jeżeli chcecie pomóc naszym rodakom w wygraniu 200 tysięcy dolarów, zachęcamy do oddania głosów na Comawake oraz Voxel Cars VR. Pełna lista finalistów znajduje się na oficjalnej stronie konkursu. Zwycięzców poznamy około 3 czerwca.

***

Arizona Sunshine zapowiedziana na HTC Vive

Studio Vertigo Games zapowiedziało na koniec 2015 roku premierę nowej gry z gatunku ‚survival-zombie’ o nazwie Arizona Sunshine. Gra będzie prawdopodobnie tytułem startowym gogli HTC Vive i wykorzysta system trackingu platformy SteamVR. Autorzy zapowiadają realistyczny sposób sterowania postacią, łącznie z samym procesem walki. Oznacza to, że Arizona Sunshine będzie obsługiwać „stacje bazowe” Lighthouse, dzięki czemu gracz będzie mógł poruszać się po pokoju w obszarze 4,5 x 4,5 metra. Poniżej można obejrzeć pierwszy oficjalny trailer.

***

WEARVR Weekly Top Ten

Dziesięć najpopularniejszych w ubiegłym tygodniu gier i aplikacji VR w serwisie wearvr.com

***

Nowości Oculus VR Share

oculus share beta pasek

Mona Lisa Room – Możliwość wirtualnej podróży do jednego z najczęściej odwiedzanych przez turystów miejsc na świecie. Prywatna wycieczka po realistycznie odwzorowanym pomieszczeniu w paryskim Luwrze, w którym wisi słynny obraz Mona Lisa.

Tsunami Island – Ucieczka przed tsunami.

TekRok – The Gathering Storm – Shooter VR

Lollihop – Cukierkowa platformówka.

Parkinson’s VR Experience – Doświadczenie stworzone w celu podniesienia świadomości wśród pracowników służby zdrowia, mające za zadanie pomóc im w zrozumieniu problemów swoich pacjentów cierpiących na chorobę Parkinsona.

***

W zeszłym tygodniu pisaliśmy o…

– Kickstarterowym sukcesie FOVE – gogli VR z funkcją „eye tracking”;
– nowym studiu Sony skoncentrowanym na grach dla Project Morpheus;
– firmie Valve, która dołączyła do projektu OSVR;
– konferencji Oculus Connect 2;
– oraz o kinowej aplikacji Cmoar Cinema 4.0.