W najnowszym „Przeglądzie tygodnia”, podsumowującym najważniejsze wydarzenia w branży VR przeczytacie m.in. o staraniach Oculusa w celu odzyskania domeny OculusRift.com, nowych doświadczeniach 360 VR oraz symulatorze walki na miecze powstającym na gogle wirtualnej rzeczywistości. Zapraszamy do lektury.

***

Oculus walczy o domenę OculusRift.com

Oculus Logo

Firma Oculus VR próbuje odzyskać domenę OculusRift.com, której zapomniała zarejestrować podczas procesu powstawania spółki (stronę zarejestrowano w czerwcu 2012, niedługo po tym gdy zaprezentowano pierwszy prototyp gogli VR). Dotychczas pod tym adresem znajdowało się nieoficjalne forum dyskusyjne prowadzone przez pasjonatów wirtualnej rzeczywistości. Podobno właściciel strony – Ivan Smirnov – próbował się kontaktować z twórcami Oculusa proponując kwotę wykupu wynoszącą 58 tysięcy dolarów, jednak jego oferta została odrzucona. Smirnov nie ukrywa rozczarowania. Na stronie pojawiło pożegnalne oświadczenie, w którym dziękuje użytkownikom forum za ostatnie wspólne spędzone trzy lata. Wszystko wskazuje więc na to, że Oculus VR dysponujący znakiem towarowym „Oculus Rift”, posiada podstawy prawne umożliwiające przejęcie domeny. Firma odmawia komentarza w tej sprawie. Oficjalna strona Oculusa dotychczas znajdowała się pod adresem oculus.com.

***

Symulator walki na miecze VR

Na Kickstarterze wystartowała zbiórka funduszy na grę Reverence: The Ultimate Combat Experience, zapowiadaną jako zaawansowany symulator walki na miecze. Niezależne studio Mantis obiecuje rozgrywkę z perspektywy zarówno pierwszej jak i trzeciej osoby. Gracze otrzymają pełną kontrolę nad ruchami prowadzonej postaci, łącznie z rękoma, nogami oraz balansem całego ciała.

Gra powstaje z myślą o wirtualnej rzeczywistości (będzie także wsparcie dla kontrolera Leap Motion), a jej twórcy potrzebują jedynie 5000 dolarów. Aby otrzymać pełną wersję Reverence: The Ultimate Combat Experience należy wesprzeć projekt kwotą 20 dolarów. Premierę przewidziano na styczeń 2016.

***

Wimbledon 360 VR

Belgijski producent piwa Stella Artois i sponsor trwającego właśnie wielkoszlemowego turnieju tenisowego Wimbledon, przygotował w związku z tegoroczną imprezą doświadczenie VR pozwalające polatać nad słynnymi londyńskimi kortami. Fly Like Rufus 360 Experience to 360-stopniowy film zatytułowany na cześć myszołowca Rufusa – rezydenta wimbledońskich kortów, strzegącego podczas turnieju obiekt przed gołębiami zakłócającymi przebieg rozgrywki. W niektórych miejscach Londynu wystawiono specjalne hydrauliczne instalacje wyposażone w dmuchawy powietrza pozwalające jeszcze wierniej odzwierciedlić poczucie lotu z perspektywy ptaka.

Doświadczenie w wirtualnej rzeczywistości możecie uruchomić posiadając kartonowe gogle Cardboard lub ich odpowiednik (aplikacja The Perfect Flight dla Androida lub iOS), a także Oculus Rift przy pomocy aplikacji Virtual Desktop.

***

Katowice 360 VR

Podobne wirtualne doświadczenia oferuje nowo powstały na YouTube oficjalny kanał 360 miasta Katowice. Posiadacze Oculus Rift i gogli Cardboard obecnie mogą obejrzeć jeden z trzech 360-stopniowych filmów przedstawiających widok z jednego z katowickich szybów, koncert w Narodowej Orkiestrze Symfonicznej Polskiego Radia, oraz materiał nakręcony podczas imprezy e-sportowej Intel Extreme Masters 2015 w katowickim Spodku.

***

Branża VR będzie warta 16 miliardów $ w 2020 roku

Według raportu marketsandmarkets.com rynek wirtualnej rzeczywistości w 2020 roku będzie wart około 16 miliardów dolarów. Obecnie technologie VR to domena gier i branży rozrywkowej, jednak w przyszłości zacznie rosnąć znaczenie takich kierunków jak edukacja, medycyna, lotnictwo, wojsko czy generalnie rzecz biorąc wszelkiego rodzaju przemysł. W porównaniu do miejsca w którym branża znajduje się obecnie a rokiem 2020 skumulowany roczny wskaźnik wzrostu wyniesie 63.18%. Jako początek silnej tendencji wzrostowej eksperci przewidują przełom 2015 i 2016 roku, kiedy to w sklepach zaczną pojawiać się pierwsze konsumenckie wersje wysokiej jakości gogli wirtualnej rzeczywistości.

***

Oculus Rift + Leap Motion „Dragonfly” (?)

Tak prezentują się możliwości Oculus Rifta w połączeniu z (prawdopodobnie) nowym prototypem kontrolera Leap Motion – „Dragonfly”, o pracach nad którym informowaliśmy jakiś czas temu na łamach vrHunters.

***

Interesująca reakcja na horror VR – Affected

***

Nowości Oculus VR Share

oculus share beta pasek

THE HOSPITAL HAUNTED BE LOST – Nawiedzony szpital.

Virtual car experience – Wirtualny salon samochodowy.

A wine tale „Where the journey begins” – Doświadczenie ukazujące proces produkcji wina.

River Ecosystem Conservation

***

W zeszłym tygodniu pisaliśmy o…

– sposobie uruchomienia filmów 360º z YouTube na Oculus Rift;
– pierwszej publicznej transmisji VR z imprezy sportowej;
– planach zbudowania 230 parków rozrywki VR;
– udanej zbiórce na Kickstarterze gogli VR FOVE;
– przełożonej premierze kontrolera Sixense STEM System;
– kamerze 360º Jaunt „Neo”;
– oraz o beta testach polskiej strzelanki VR – SUPERHOT.