Golem zalicza opóźnienie.

Golem, jedna z ciekawiej zapowiadających się gier wirtualnej rzeczywistości na gogle PlayStation VR, nie zadebiutuje 13 marca jak pierwotnie zapowiadano, lecz w innym, nieujawnionym jeszcze terminie. Odpowiedzialne za nią studio Highwire Games poinformowało o powodach zmiany planów.

„Nie ma jednego powodu opóźnienia, tylko kilka drobnych rzeczy, które łącznie sprawiają, że jest to właściwa decyzja dla gry i dla Highwire. Chcemy wydać dopracowanie doświadczenie VR, z którego jesteśmy dumni – wciąż jest jeszcze trochę do poprawienia i zoptymalizowania – a my jesteśmy już za starzy na kolejny szalony wykańczający crunch.”

Highwire Games to nowe studio, ale składające się z weteranów branży GameDev. W przeszłości pracowali nad takimi tytułami AAA jak „Halo”, „InFamous”, „Destiny”, a nawet „Half-Life 2”. Ich pierwszym projektem również będzie gra AAA, tyle że VR-owa.

Jej fabuła koncentruje się wokół niepełnosprawnej dziewczynki marzącej o poznawaniu świata, która nie może samodzielnie opuścić swojego pokoju. Pewnego dnia odkrywa jednak specjalne zdolności pozwalające przejmować kontrolę nad golemami. Te z kolei różnią się rozmiarem, kształtem oraz umiejętnościami. Podczas rozgrywki wcielimy się nie tylko w gigantyczne 5-metrowe golemy, lecz także zmniejszymy się do rozmiarów niewielkiej lalki.

Twórcy nie ujawnili nowej daty premiery Golema, aczkolwiek zaznaczyli, że nie będzie to długie opóźnienia i gra powinna zadebiutować wkrótce.