Gogle VR bez efektu SDE? Samsung rejestruje znak towarowy „Anti SDE AMOLED”.

Dziennikarze holenderskiego serwisu Galaxy Club odkryli nowy znak towarowy zarejestrowany przez firmę Samsung na terenie Unii Europejskiej. Zgłoszona nazwa „Anti SDE AMOLED” prawdopodobnie odnosi się do wyświetlacza dedykowanego goglom wirtualnej rzeczywistości, który nie posiada efektu SDE (screen-door effect).

Efekt SDE, zwany także efektem siatki jest jedną z największych zmór obecnej generacji gogli Virtual Reality. Aktualnie montowane w nich wyświetlacze posiadają pomiędzy pikselami lub subpikselami nieoświetlone miejsca, które są widoczne przez soczewki. W rezultacie użytkownicy headsetów mogą odnieść wrażenie spoglądania na wirtualny świat przez moskitierę. Problem ten dotyczy w różnym stopniu wszystkich obecnie sprzedawanych modeli gogli VR.

Podczas niedawnych targów SID Display Week firma Samsung pochwaliła się 2,43-calowym ekranem o rozdzielczości 3840 × 2160 px / 120Hz, w którym Koreańczykom udało się osiągnąć gęstość pikseli na poziomie 1200 ppi. Wysoka ilość pikseli przypadająca na cal wyświetlacza ma kluczowe znaczenie dla zmniejszenia efektu SDE w VR-owych headsetach. Zwiększenie gęstości może wypłynąć także na zmniejszenie rozmiaru i wagi urządzenia.

Najpopularniejsze obecnie na rynku PC-owe gogle VR dysponują rozdzielczością 1080 x 1200 pikseli na jedno oko, przy gęstości 461 ppi.