Wyścigi samochodowe to jedne z najczęściej wybieranych przez deweloperów tytułów, w których już dziś, jeszcze przed premierą konsumenckich headsetów VR, możemy znaleźć wsparcie dla headsetów wirtualnej rzeczywistości. Obecnie na rynku dostępne są gry takie jak m.in. Project C.A.R.S., Assetto Corsa, Live for Speed czy DiRT Rally, które posiadają zaimplementowany tryb Virtual Reality. Podobną opcję umożliwia popularny symulator ciężarówki Euro Truck Simulator 2.

Szef SCE Worldwide Studios, Shuhei Yoshida, udzielił niedawno wywiadu serwisowi Eurogamer w związku z 20 rocznicą platformy PlayStation, w trakcie którego przyznał, że chciałby zobaczyć grę Gran Turismo na wirtualnych goglach PlayStation VR (dawniej Project Morpheus). Ze słów Yoshidy wynika, że Sony przeprowadziło rozległe testy, które wykazały, iż niektóre gatunki gier, szczególnie te ze stałym punktem widzenia, są predysponowane do pracy z technologią wirtualnej rzeczywistości.

„Prowadziliśmy wiele testów, niektóre gatunki nadają się idealnie. Jednym z nich są gry wyścigowe. Więc jeśli Gran Turismo ukaże się na PlayStation, to chciałbym, żeby wspierało także PlayStation VR.” – powiedział Yoshida.

Kolejna część kultowej serii Gran Turismo jest już w produkcji na konsole PlayStation 4, jednak dotychczas oficjalnie nie potwierdzono tego faktu, ani tym bardziej wprowadzenia do gry trybu VR.

Gogle PSVR zadebiutują w sklepach w drugim kwartale 2016 roku w cenie zbliżonej do nowej konsoli. Niedawno urządzenie zmieniło nazwę z Project Morpheus na PlayStation VR w związku z lepszą rozpoznawalnością marki PS i budowaniem wraz z konsolą wspólnej platformy gamingowej.

„Jako PlayStation zawsze koncentrujemy się na grach. Ale wiele osób korzysta z naszego sprzętu do innych celów, jak ogólna rozrywka, transmisje na żywo… To samo dotyczy PlayStation VR. Fani znają PlayStation jako świetne centrum rozrywki, sprzęt do gier, wideo. Jednocześnie dla wielu osób współczesne VR będzie całkowitą nowością, więc nie chcemy stawiać na jakąś dziwną nazwę, woleliśmy postawić na bliski związek z marką PlayStation, kojarzoną jako coś związanego z rozrywką.” – powiedział Shuhei Yoshida w wywiadzie, który w całości można przeczytać tutaj.