Skyrim VR najbardziej przychodową grą PlayStation VR tego roku. Polski SUPERHOT VR liderem w segmencie PC!

Serwis GamesIndustry.biz opublikował raport przedstawiający stan światowego rynku gier w 2017 roku. Wśród udostępnionych danych znajdziemy m.in. zestawienie kwot, które zarobili producenci gier wirtualnej rzeczywistości na gogle PlayStation VR oraz komputery PC.

Zestawienie dotyczące konsolowego headsetu PSVR otwiera Bethesda Softworks. Studio zanotowało w tym roku przychód w wysokości 2,14 mln dolarów dzięki grze The Elder Scrolls V: Skyrim VR. Jest to o tyle ciekawe, że tytuł ten zadebiutował zaledwie miesiąc temu. Bethesda udowodniła więc, że VR-owe porty nawet kilkuletnich gier to strzał w dziesiątkę, a gracze wcale nie oczekują jedynie nowych produkcji tworzonych od początku z myślą o technologii Virtual Reality.

Drugie miejsce przypadło studiu Owlchemy Labs przejętemu w maju przez firmę Google. Twórcy „symulatora pracy” Job Simulator zarobili na nim 1,55 mln dolarów. W tym przypadku ciekawe jest to, że mówimy o tytule wydanym w 2016 roku wraz z premierą PlayStation VR. Studio zapewne zamierza przynajmniej powtórzyć ten wynik w roku 2018 niedawno zapowiedzianym symulatorem wakacji.

Najniższy stopień podium przypadł łódzkiemu studiu Superhot Team. Polacy zarobili na strzelance SUPERHOT VR 1,06 mln dolarów, wyprzedzając pod tym względem Warner Bros (Batman: Arkham VR – 0,97 mln dol.) oraz Schell Games (I Expect You To Die – 0,76 mln dol.)

Jeżeli chodzi o zestawienie przychodów wśród gier PC, Polacy okazali się już bezkonkurencyjni. Superhot Team zarobił w tym roku aż 2,56 mln dolarów na wersji SUPERHOT VR dedykowanej goglom Oculus Rift i HTC Vive. Kolejne lokaty przypadły studiom Vertigo Games (Arizona Sunshine – 2,40 mln dol.), Owlchemy Labs (Job Simulator – 2,36 mln dol.) oraz Survios (Raw Data – 2,24 mln dol.). Nieco niespodziewanie na piątej pozycji znalazła się jedyna w tym zestawieniu aplikacja VR – Tilt Brush. Odpowiedzialna za nią firma Google pozyskała z jej sprzedaży 1,85 mln dolarów.