Szef Sony Computer Entertainment – Shuhei Yoshida – w wywiadzie udzielonym serwisowi Polygon ujawnił, że jego firma już od dawna współpracuje z twórcami gogli Oculus Rift.

„Znamy się bardzo dobrze. Znaliśmy Palmera jeszcze zanim wystartował z Kickstarterem (słynna zbiórka na pierwszy dev-kit Oculus Rift DK1 – przyp. red.).” – powiedział Yoshida. „Chcemy się upewnić, że nasze systemy będą najlepsze, a Palmer zawsze powtarzał, że najgorsze, co może się stać dla wirtualnej rzeczywistości, to przyjście jakiejś wielkiej firmy, która wypuści niedopracowany sprzęt i przekona ludzi, że tak to powinno wyglądać.”

Inną ciekawostką dotyczącą współpracy jaką ujawnił Yoshida jest to, że Palmer, widząc najnowszy model Morfeusza na konferencji GDC, zwrócił uwagę, że opóźnienia są zbyt duże i zasugerował zmiany, które mogą pomóc ten problem rozwiązać. Firmy często zapraszają się nawzajem na prezentacje i wymieniają własnymi doświadczeniami.

Pomimo, iż na chwilę obecną, zarówno Oculus jak i Project Morpheus dysponują urządzeniami o podobnej specyfikacji, szef Oculus VR – Palmer Luckey – nigdy nie wydawał się przejmować konkurencją ze strony Sony. W ubiegłym roku w jednym z wywiadów powiedział: „Jeśli Sony zdecyduje się zainwestować w projekt wiele pieniędzy, to i tak będzie on ograniczony przez moce PS4. To nie jest dla nas konkurencja, ponieważ Oculus nie będzie działał na Playstation 4. Kilka osób będzie zadawać sobie pytanie ‘czy powinienem kupić Oculusa na PC, czy może Morpheusa na PS4, ponieważ mam obie platformy i nie wiem które gogle będą lepsze?'”