Belgijska firma Softkinetic specjalizująca się w systemach wykrywania głębi i rozpoznawania gestów dłoni przeszła w ręce twórców gogli PlayStation VR. Choć Sony nie ogłosiło żadnych istotnych szczegółów dotyczących transakcji, spekuluje się, że zakupione rozwiązania posłużą do opracowania technologii śledzenia ruchu rąk dla urządzenia znanego jeszcze miesiąc temu jako Project Morpheus.

Należąca do belgów technologia Time-of-flight (ToF) mierzy odległość pomiędzy nami a dowolnym obiektem wykorzystując dane na temat czasu, w którym odbite od niego światło wraca z powrotem do sensora. Oficjalnie Sony ma zamiar współpracować z Softkinetic w celu poprawy następnej generacji czujników oraz znalezienia dla nich szerszego zastosowania.

W ubiegłym roku pojawiły się pierwsze informacje o pracach Softkinetic nad technologią rozpoznawania dłoni i palców dla headsetów wirtualnej rzeczywistości. Kilka miesięcy później firma stała się częścią ekosystemu OSVR (Open Source Virtual Reality), projektu mającego na celu przyśpieszenie rozwoju technologi wirtualnej rzeczywistości oraz wyznaczenie standardów dla urządzeń i akcesoriów VR.

Co ciekawe, kilka dni temu firma Sony uzyskała dwa nowe patenty wskazujące na próby stworzenia nowych kontrolerów dla wirtualnej rzeczywistości. Pierwszy z nich odnosi się do sprzętu, który może wykrywać ruchy rąk gracza za pomocą sensorów takich jak emitery ultradźwiękowe czy czujniki podczerwieni. Z kolei drugi patent opiera swoje działanie na opaskach zakładanych na nadgarstki, które wyposażone w kamery, wzajemnie się wykrywają i przekazują swoje pozycje do jednostki obliczeniowej.

Dotychczas twórcy zapowiadanych na drugi kwartał przyszłego roku gogli PlayStation VR nie potwierdzili żadnego dedykowanego urządzeniu kontrolera VR poza dostępnym w zestawie z konsolą PS4 padem DualShock 4 oraz bezprzewodowym kontrolerem ruchu PlayStation Move.