Na gogle PlayStation VR (do niedawna Project Morpheus) powstało doświadczenie wirtualnej rzeczywistości The Walk, będące częścią kampanii promocyjnej wkraczającego wkrótce do kin filmu o tym samym tytule.

„The Walk. Sięgając chmur” opowiada historię francuskiego artysty Philippe’a Petita, który w 1974 roku zasłynął niesamowitym wyczynem jakim było przejście po linie między wieżami World Trade Center. Poniżej można obejrzeć materiał filmowy przedstawiający instalację wykorzystującą gogle PlayStation VR oraz rozłożoną na podłodze linę, po której w wirtualnym świecie przechodzą śmiałkowie.

Doświadczenia VR są coraz częściej wykorzystywane przez studia filmowe w celach promocyjnych swoich najnowszych hitów. Producenci stawiają na nowe techniki marketingowe, aby w interesujący sposób przekazać istotę tego, czego widzowie mogą się spodziewać podczas seansu. W tym roku już cztery z nominowanych do Oscara filmów posiadały „doświadczenia” dedykowane goglom wirtualnej rzeczywistości: Hobbit: Bitwa Pięciu Armii (The Hobbit VR Experience), Jak wytresować smoka 2, Dzika droga (Wild – The Experience) oraz Interstellar.

W Polsce podobne doświadczenie, aczkolwiek nie związane z promocją żadnego filmu, zaprojektowała firma VR ONE. Zobacz więcej —> Symulator strachu.