Na Kickstarterze dobiega końca zbiórka funduszy na projekt mobilnych gogli wirtualnej rzeczywistości Wearality Sky, których pole widzenia wynosi aż 150 stopni. Twórcy zebrali wymagany do sfinansowania próg 100 tysięcy dolarów.

Zaletą soczewek wykorzystywanych przez obecne na rynku headsety jest ich niska cena, która niestety przekłada się na ograniczony zasięg widzenia oraz zniekształcenia wyświetlanych kolorów (aberracja chromatyczna). Firma Wearality obiecuje krystalicznie czysty i ostry obraz, a otwarta konstrukcja wraz ze zwiększonym polem widzenia w znaczący sposób zmniejszy lub nawet całkowicie wyeliminuje „chorobę lokomocyjną” oraz inne dolegliwości odczuwane przez użytkowników konkurencyjnych urządzeń. Porównując FOV (Field of view) największych graczy na rynku Wearality Sky wypada wyjątkowo atrakcyjnie:

Gogle VR Pole widzenia
Oculus Rift DK2 100°
Oculus Rift „Crescent Bay” 100°
HTC Vive 110°
Project Morpheus 100°
Samsung Gear VR 96˚
Cmoar 105º
Google Cardboard 100º
Wearality Sky 150º

Wearality Sky wykorzystuje technologię „supernowoczesnych” podwójnych soczewek pierścieniowych (Soczewka Fresnela), stworzonych przy współpracy z Lockheed Martin – amerykańskim koncernem zbrojeniowym, jednym z największych na świecie dostawców uzbrojenia dla przemysłu obronnego i lotniczego.

Urządzenie współpracuje z każdym smartfonem o przekątnej od 5 do 6 cali, łącznie z Samsung Galaxy Note czy iPhone 6+. Twórcy Wearality Sky zrezygnowali z obudowy, która w innych headsetach służy głównie do ograniczenia dostępu światła. Zamiast tego wykorzystano niewielkie klapki, a swoje zrobią też idealnie skalibrowane soczewki, które oprócz tego wyeliminują potrzebę zamontowania rozdzielacza ekranu pomiędzy lewym a prawym okiem. Otwarta konstrukcja sprawia, że okulary po złożeniu bez problemu zmieszczą się w naszej kieszeni czyniąc je jeszcze bardziej mobilnymi, a także umożliwia bezpośrednią interakcje z ekranem bez konieczności każdorazowego zdejmowania elementów obudowy. Oznacza to jeszcze prostsze dzielenie się doświadczeniami VR ze znajomymi. W związku z kieszonkowym rozmiarem okulary Wearality Sky nie posiadają opcji zamocowania na głowie przy pomocy paska, jednak istnieje możliwość podpięcia do standardowej czapki z daszkiem.

CEO Wearality Sky – Michael Jones – ujawnił, że prowadzi rozmowy ze wszystkim twórcami najpopularniejszych headsetów oferując im możliwość wykorzystania swoich nowatorskich soczewek. Firma być może stanie się oficjalnym dostawcą dla projektu OSVR, czyli idei gogli wirtualnej rzeczywistości zbudowanych z podzespołów opartych na otwartej licencji.

Urządzenie można nabyć w cenie 69$. Wysyłka zaplanowana została na październik bieżącego roku.