Oculus zdradza kulisy powstawania nowego Oculus Home i interfejsu Dash.

Na oficjalnym blogu Oculusa opublikowano kolejną część z cyklu „Rift Core 2.0 Dev Diary”, w którym to twórcy wirtualnej rzeczywistości Oculus Rift przybliżają kulisy tworzenia nowej wersji Oculus Home. Jest to wirtualne środowiska, do którego trafiamy zakładając na głowę VR-owy headset. W ostatnim czasie doczekało się ono generalnej przebudowy w związku z nowymi możliwościami jakie pojawiły się wraz z premierą kontrolerów ruchowych Oculus Touch.

Opracowując Oculusowe oprogramowanie deweloperzy chcieli osiągnąć dwa cele: zbudować interfejs użytkownika przystosowany do obsługi Touchami oraz stworzyć doświadczenie wyglądające na platformę zaprojektowaną wyłącznie z myślą o goglach VR. W tym celu zaangażowany został cały zespół pracujący nad Riftem, który zachęcano do opracowania jak największej liczby prototypowych rozwiązań.

Pomysłów było wiele. Częścią z nich Oculus VR podzielił się na blogu.

  • Prototypowy projekt systemu interakcji:

  • Eksperyment z budowaniem własnego wirtualnego mieszkania:

Łącznie w ramach „Rift Jam” powstało 13 tego typu projektów. Ustalono więc kilka kluczowych zasad, których firma trzymała się podczas projektowania ostatecznej wersji interfejsu:

  • Użytkownik gogli powinien być w stanie uzyskać dostęp do pełnych możliwości systemu z dowolnego miejsca.
  • Przebywając w wirtualnym świecie nie możemy zostać odcięci od pozostałych możliwości komputera.
  • Home powinien być przestrzenią, która należy do użytkownika gogli.

W taki oto sposób narodził się Dash – interfejs przypominający pewne rozwiązanie, z którego korzystał bohater filmu „Raport mniejszości”.

Oculus postanowił zgromadzić wszystkie VR-owe funkcje w jednym miejscu w taki sposób, aby można było uzyskać do nich dostęp z poziomu dowolnej aplikacji, bez konieczności przechodzenia do innego środowiska. Dash spełnia te wymagania, a ponadto posiada komponent Oculus Desktop wyświetlający aktualny widok pulpitu monitora 2D. Wirtualny ekran możemy na stałe przypiąć w dowolnym miejscu wokół siebie, a co za tym idzie także używać podczas grania w gry lub korzystania z różnego rodzaju aplikacji.

Dash otworzył drogę do przebudowy samego Oculus Home. Od niedawana jest on już prawdziwym wirtualnym domem, który możemy umeblować według własnego gustu, a także poruszać się po nim.

Aby uzyskać ostateczny efekt firma przeprowadziła wiele kolejnych eksperymentów, w trakcie których testowano intuicyjność i efektywność różnych trybów interakcji oraz rodzajów interfejsu.

  • Dekorowanie przestrzeni:

  • Zarządzenie oknami w Oculus Desktop:

Rezultat tych prac możemy doświadczyć już teraz. Wystarczy w ustawieniach aplikacji sklepowej Rifta zaznaczyć opcję „kanału testów publicznych” i zrestartować ją. Pobrana wówczas zostanie aktualizacja „Rift Core 2.0” w wersji beta wprowadzająca nowy Oculus Home oraz interfejs Dash.

  • twattermaster

    Polecam, Dash 2.0 jest super.