Twórcy Alice VR powrócili z magiczną przygodówką The Wizards.


The Wizards

Testowane na: Oculus Rift (CV1)
Producent: Carbon Studio
Wydawca: Carbon Studio
Dostępne w: Oculus Store (Oculus Rift) & Steam (HTC Vive / Rift / Windows MR) & Viveport (HTC Vive)


Wprowadzenie

The Wizards to stworzona z myślą goglach wirtualnej rzeczywistości gra pozwalająca spełnić marzenie o wcieleniu się w potężnego maga. Jej bohaterem jest młody adept magii, który cofa się w czasie, by uchronić Królestwo Ludzi przed niszczycielskimi atakami wrogich najeźdźców. W trakcie przygody gracz zwiedza rozmaite krainy i stawia czoła bestiom rodem ze świata fantasy.

Rozpoczynamy od samouczka, po ukończeniu którego trafiamy do swego rodzaju magicznego centrum dowodzenia. Z tego poziomu wybieramy kolejne etapy na mapie krainy Meliora. Ta podzielona została na regiony, wśród których znajdziemy dwie polsko brzmiące nazwy – Ruda i Bytom. Są one jednak nieaktywne, więc nie spodziewajcie się lokacji inspirowanych miastami Górnego Śląska. Zamiast tego przygotowano trzy całkiem rozbudowane regiony, w których akcja rozgrywa się w podziemiach, na pustyni oraz wewnątrz ruin starożytnego zamku.

Oprawa audiowizualna

Gra prezentuje przyzwoitej jakości oprawę wizualną. Choć nie jest to poziom dorównujący takim VR-owym produkcjom jak Robo Recall, Lone Echo czy The Climb, wirtualne lokacje wyglądają przyjemnie dla oka, jeżeli spoglądamy na nie jako na całość.

Sytuacja zmienia się jeżeli podejdziemy bliżej do poszczególnych obiektów. Niektóre z nich niestety pokryte zostały mało szczegółowymi teksturami, które jakością bardzie zbliżone są do zremasterowanych wersji pierwszych części Serious Sama, niż wspomnianych wyżej tytułów.

Warto pochwalić warstwę audio, do której studio Carbon znów się przyłożyło. Tym razem co prawda zabrakło polskiej ścieżki dźwiękowej (a co za tym idzie Krystyny Czubówny, która podkładała głos w Alice VR), jednak zarówno anglojęzyczny lektor, jak i utwory towarzyszące nam podczas eksploracji zostały dobrane z należytą uwagą.

Mechanika i sterowanie

Jak można się domyślić rozgrywka w The Wizards kręci się wokół rzucania czarów. Przywołujemy je za pomocą gestów rąk śledzonych przez kontrolery ruchowe. Łącznie do nauczenia otrzymaliśmy sześć zaklęć, dzięki którym możemy wyczarować różnego rodzaju magiczne oręże takie jak ogniste kule, tarcza, lodowy łuk czy błyskawice.

Dostęp do kolejnych czarów uzyskujemy wraz z postępem kampanii fabularnej. Ich skuteczne wykorzystanie wymaga zarówno refleksu, jak i sprytu. Ważny jest także dobór odpowiedniego zaklęcia do przeciwnika i okoliczności, w których doszło do pojedynku.

Poziomy przemierzać możemy zarówno w trybie swobodnego poruszania się, jak i za pomocą teleportacji. Najbardziej optymalną z opcji jest jednak połączanie tych dwóch technik, co przydaje się szczególnie podczas potyczek z atakującymi nas z każdej strony goblinami, olbrzymami i innymi przeciwnikami nie z tego świata. Miejsca, w których prowadzone są walki zostały ściśle ustalone i związane są z osiągnięciem przez nas kolejnych punktów scenariusza. Każdy z trzech regionów ukończymy pokonując „bossa”.

Pojedynki nie należą do łatwych. Wymagają od gracza szybkości w podejmowaniu działań i generalnie oczu dookoła głowy. Gra nie posiada typowych poziomów trudności (Easy, Medium, Hard). Mamy za to do dyspozycji karty kolekcjonerskie, które możemy znaleźć w skrzyniach poukrywanych w różnych zakątkach mapy. Zwiększają one lub zmniejszają punkty życia wrogów, a także wysokości nagród przyznawanych za zwycięstwo. Niemniej nawet stosując „ułatwiacze” oczyszczenie okolicy z atakujących jednostek może przysporzyć pewne trudności.

Tryby gry

Oprócz kampanii fabularnej, której ukończenie powinno zająć nam co najmniej 3-4 godziny, twórcy The Wizards przygotowali również tryb Arena. W tym przypadku mierzymy się wyłącznie z falami wrogów nacierających w naszym kierunku w jednej z kilku dostępnych lokacji.

Gra nie posiada niestety trybu multiplayer. Możemy jednak porównać swoje dokonania z wynikami innych graczy.

PRZEGLĄD RECENZJI
Oprawa graficzna
7
Mechanika i sterowanie
8
Poziom imersji i subiektywne wrażenie ogólne
8
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułValve wprowadza technikę Automatic Resolution Rendering do SteamVR
Następny artykułHTC Vive zamówimy o 100 euro taniej