Powstaje patch poprawiający krytykowany Bravo Team. Twórcy wyjaśniają przyczyny negatywnego odbioru gry.

Bravo Team, czyli jedna z najgłośniej zapowiadanych gier VR tworzonym z myślą o goglach PlayStation VR, ostatecznie okazała się klapą. Wydana w ubiegłym miesiącu pierwszoosobowa taktyczna strzelanka rozgrywająca się na terenie fikcyjnego państwa Europy Wschodniej, w której gracz wciela się w członka oddziału eskortującego prezydenta, została krytycznie przyjęta zarówno przez dziennikarzy jak i graczy uzyskując głownie noty poniżej 5/10. Anonimowo do sytuacji odnieśli się deweloperzy SuperMassive Games – studia, które dotychczas mogło pochwalić się całkiem udanym VR-owym horrorem Until Dawn: Rush of Blood oraz nieco gorzej przyjętym psychologicznym thrillerem The Inpatient.

Jak donosi Eurogamer pracownicy zespołu SuperMassive poskarżyli się na braki kadrowe oraz obcięcie funduszy przeznaczonych na produkcję gry.

„Mieliśmy mniej zasobów niż nam obiecano. Czuliśmy, że zawiedliśmy, a drwiące recenzje we wrześniu potwierdziły to niezależnie. Przełożenie premiery z listopada na marzec nie pomogło, ponieważ jedynym celem była liczba klatek na sekundę i większość zespołu została przesunięta. Ta ‚optymalizacja’ sprawiła, że gra była gorsza niż wcześniej – usunęliśmy efekty wizualne, zmniejszyliśmy liczbę wrogów i wrzuciliśmy ekrany ładowania” – powiedział jeden z deweloperów pracujących przy projekcie. Inny dodaje: „Zespół błagał o zmianę, o więcej zasobów (…) żadne działania nie zostały podjęte.”

Po publikacji artykułu głos w sprawie zabrał Pete Samuels, prezes SuperMassive Games, który obiecał patch poprawiający krytykowane elementy.

„Byliśmy rozczarowani przyjęciem Bravo Team podczas premiery. Od tego czasu przeglądamy wszystkie opinie i pracujemy nad poprawką, która rozwiąże szereg problemów. Planujemy ją wydać w najbliższej przyszłości. Naszym priorytetem jest zadowolenie fanów i tworzenie fascynujących doświadczeń. Byliśmy podekscytowani reakcjami na ‚Until Dawn’ i ‚Until Dawn: Rush of Blood’, a to zmusiło nas jako studio do realizacji wielu projektów badających różne koncepcje, umiejętności i techniki. Wiele się nauczyliśmy z tych doświadczeń i będziemy wykorzystywać całą tę wiedzę w praktyce, gdy ponownie przeorientujemy zespół i przejdziemy do nowych projektów. Jako studio doceniamy wszystkie opinie, które otrzymujemy od fanów – zarówno dobre, jak i złe – i wszyscy jesteśmy bardzo podekscytowani przyszłością.”

Bravo Team sprzedawany jest w PS Store w cenie 169 złotych. Gra posiada wsparcie kontrolera PlayStation VR Aim, którego zadaniem jest imitacja różnego rodzaju broni.