Pimax 8K

Tak prezentują się jedne z najlepszych gier VR w goglach o rozdzielczości 2x 3840×2160.

Pozostały jeszcze niemal dwa tygodnie do końca crowdfundingowej zbiórki na charakteryzujące się bardzo wysokim FOV i rozdzielczością ekranu gogle wirtualnej rzeczywistości Pimax 8K. Ich twórcy zebrali już prawie 2 miliony dolarów, które sfinansują produkcję tego ciekawie prezentującego się na papierze urządzenia, a także niższego modelu o nazwie Pimax 5K.

Firma niedawno opublikowała serię materiałów filmowych przedstawiających popularne VR-owe gry uruchomione na Pimax 8K. Możemy na nich zobaczyć m.in. jedną z najwyżej ocenianych gier wirtualnej rzeczywistości ubiegłego roku – Arizona Sunshine.

Wyższą rozdzielczość zapewne docenią także miłośnicy sim-racingu i innych gier, w których istotnym elementem są dodatkowe informacje wyświetlane w kokpicie. Jedną z takich gier jest Project Cars 2.

Tak z kolei prezentuje się kosmiczny symulator Elite Dangerous.

Obsługa powyższych gier będzie możliwa dzięki dostępowi do VR-owych treści znajdujących się na platformie Steam oraz w Oculus Store – oficjalnym sklepie dla gogli Oculus Rift.

Pimax 8K jest następcą średnio udanego Pimaxa 4K, który zadebiutował w ubiegłym roku. Headset może pochwalić się podwójnym ekranem CLPL (LED) o rozdzielczości 3840×2160 (dla porównania Pimax 4K posiada 2x 1920×2160, natomiast Oculus Rift i HTC Vive jedynie 2x 1080×1200). Znacznej poprawie uległo także pole widzenia, które powiększono ze 110 do imponujących 200 stopni, a także częstotliwość odświeżania (z 60 do 90Hz).

Dostawa pierwszych egzemplarzy nowych gogli planowana jest na styczeń przyszłego roku. Więcej na temat nowych gogli Pimaxa pisaliśmy tutaj.

  • Bahus

    Nieźle ale mam wrażenie że tracking pozycyjny kuleje… szczególnie widać to w PC2.

  • Jeremiasz

    Nie ma room scale, tylko ruchy głowy chyba? To jak ma nie kuleć…

    • Giovanne

      Ma mieć wsparcie sensorów od Vive oraz własny tracking

      • Jeremiasz

        A to luz 😀 Może to kwestia sterowników. Miejmy nadzieję 😉

  • xXx

    No i tak jak się spodziewałem – paskudnie porozciągane brzegi obrazu 🙁 Na razie jednak pozostanę przy Oculus Rifcie CV1

    • Yelon

      Przy tak ogromnym FOV może to nie mieć żadnego znaczenia. Przynajmniej mam taką nadzieję.

      • Jeremiasz

        Jak to porozciągane?? Bo kamerka zajrzała bezpośrednio przez okular? 😉 haha FOV jak marzenie 😀

        • Yelon

          Ja też tego za bardzo nie widzę, ale nawet jeśli to tak jak pisałem nie ma to znacznia do widzenia peryferyjnego, chyba że ktoś będzie chciał oglądać film z pierwszego rzędu w kinie i do tego nie ruszać głową.

  • Yelon

    Jak tak dalej pójdzie to pobiją wynik Oculusa z kickstartera. Nie spodziewałem się takiego zainteresowania przy sprzęcie jaki trzeba posiadać żeby odpalić w sensownej jakości.