Assassin’s Creed
Assassin’s Creed

Uczestnicy odbywających się w Los Angeles targów E3 mają okazję zobaczyć pierwsze efekty pracy Ubisoftu z technologiami Virtual Reality.

O zainteresowaniu wirtualną rzeczywistością jednego z największych producentów gier komputerowych na świecie informowaliśmy w maju. Yves Guillemot – szef Ubisoftu – wówczas oficjalnie potwierdził, iż jego koncern pracuje nad wykorzystaniem technologii VR w przyszłych produkcjach.

„Od początku bardzo uwierzyliśmy w potencjał wirtualnej rzeczywistości, ponieważ widzimy, że daje ona graczom szansę na większe zanurzenie w świecie gry. Pracujemy nad pewną liczbą gier, które będą mogły wykorzystać te możliwości. Optymistycznie zapatrujemy się na ten potencjał i myślimy, że zachęci to kolejne osoby do grania w gry komputerowe.” – powiedział Guillemot.

Nie były to słowa rzucone wiatr o czym świadczą gry i doświadczenia VR prezentowane przez francuzów podczas tegorocznych targów E3. Goście imprezy mogą przetestować m.in. Eagle Fight – wieloosobowy shooter z gatunku flight-sim, projektowany przez Ubisoft Montreal. Tytuł pozwala na toczenie podniebnych pojedynków nad ulicami Paryża, pomiędzy dwoma dwuosobowymi zespołami graczy. Sterowanie w Eagle Fight odbywa się za pomocą sensorów, w które wyposażone są gogle VR (w tym przypadku Oculus Rift). Kontroler wykorzystany jest jedynie do przyśpieszania, zwalniania oraz atakowania przeciwników.

Kolejną prezentowaną produkcją jest Vaas VR, krótkie doświadczenie oparte na jednej z marek Ubisoftu – Far Cry 3. Vaas VR jest czymś w rodzaju eksperymentu, którego celem jest sprawdzenie możliwości interakcji pomiędzy graczem a niezależną postacią z gry. Ponadto zwiedzającym targi, firma udostępniła rollercoaster Raving Rabbids Theme Park Ride.

Grą, o której na chwilę obecną można powiedzieć coś więcej jest Trackmania Turbo, pokazana podczas głównej konferencji Ubisoftu. Nowa odsłona popularnej serii gier wyścigowych oprócz trybu VR zaoferuje cztery odmienne środowiska, 200 tras wraz z edytorem, generator losowych torów, a także tryb podwójnego kierowcy, polegający na prowadzeniu samochodu przez dwóch graczy jednocześnie. Niestety nie ujawniono na czym dokładnie miałby on polegać i w jakiej formie zostanie udostępniony graczom używającym gogli VR.

Na dzień dzisiejszy potwierdzone zostało wsparcie dla gogli Project Morpheus, jednakże w związku z tym, iż tytuł pojawi się również na PC-tach, istnieje duże prawdopodobieństwo zgrania w Trackmanie na Oculusie i HTC Vive.

Tymczasem zależne od Ubisoftu studio Red Storm od dwóch lat pracuje nad wspólnym wirtualnym środowiskiem. Tuż przed głośną konferencją firmy, która odbyła się w ramach E3, David Votypka – dyrektor kreatywny Red Storm – ujawnił, że istnieje kilka projektów VR tworzonych równocześnie przez studia powiązane z Ubisoftem. Jednym z nich jest właśnie wspomniane wcześniej środowisko będące swego rodzaju miejscem spotkań w wirtualnej rzeczywistości.

David wyjaśnił, iż chodzi o stworzenie wrażenia obecności, które polegać ma na przeniesieniu wszelkich gestów i ruchów użytkownika do postaci reprezentującego nas awatara. W założeniach, każda nasza interakcja, ruchy rąk, poruszanie się, głos czy kierunek, w który spoglądamy ma zostać zsynchronizowana w czasie rzeczywistym, co w istocie przełoży się na wrażenie faktycznego przebywania wśród innych osób.

Dyrektor Red Storm ujawnił, że jego zespół tworzy i planuje wydać kilka gier „social VR”, które zostaną zapowiedziane w ciągu najbliższych kilku miesięcy. „Naszym celem jest bycie liderem w tworzeniu doświadczeń wirtualnej rzeczywistości.” – powiedział Votypka.