Assassin’s Creed
Assassin’s Creed

Choć posiadacze dostępnych obecnie na rynku gogli wirtualnej rzeczywistością nie mogą narzekać na brak interesujących gier wspierających technologię VR, wciąż są to raczej produkcje będące domeną mniejszych bądź niezależnych ekip deweloperskich. Sytuacja może się jednak wkrótce zmienić. Yves Guillemot, szef firmy Ubisoft odpowiedzialnej za takie tytuły jak Assassin’s Creed czy Far Cry, oficjalnie potwierdził, iż jego studio pracuje nad wykorzystaniem technologii Virtual Reality w przyszłych produkcjach.

„Od początku bardzo uwierzyliśmy w potencjał wirtualnej rzeczywistości, ponieważ widzimy, że daje ona graczom szansę na większe zanurzenie w świecie gry. Pracujemy nad pewną liczbą gier, które będą mogły wykorzystać te możliwości. Optymistycznie zapatrujemy się na ten potencjał i myślimy, że zachęci to kolejne osoby do grania w gry komputerowe.”

Guillemot dodał, iż firma pracuje nad implementacją technologii do obecnie tworzonych serii (Assassin’s Creed, Tom Clancy`s The Division, Far Cry, Watch Dogs) w celach testowych. Ma to pomóc w rozwiązaniu potencjalnych problemów, które czekają ich przy projektowaniu nowych tytułów skoncentrowanych na wirtualnej rzeczywistości. Niestety nie wiadomo czy wydane już przez Ubisoft gry doczekają się w przyszłości aktualizacji pozwalającej na uruchomienie ich na goglach VR.

Warto przy okazji wspomnieć zeszłoroczną wypowiedź przedstawiciela Ubisoftu, który twierdził, iż headsety wirtualnej rzeczywistości musiałyby się sprzedać w co najmniej milionie sztuk, aby tworzenie gier na tę platformę było opłacalne. W podobnym tonie wypowiadają się przedstawicie innych wielkich firm developerskich (Electronic Arts, Take-Two Interactive). Wygląda więc na to, że Ubisoft zamierza już trochę wcześniej przygotować się na gwałtowny rozwój branży VR i nie będzie czekać, aż tematem zainteresuje się konkurencja.