Znacznie wyższa rozdzielczość, poprawiona optyka, nowy system mocowania na głowie, SteamVR Tracking 2.0… – tak w skrócie prezentuje się następca HTC Vive.

Firma HTC zapowiedziała podczas konferencji prasowej poprzedzającej targi CES 2018 nową wersję gogli HTC Vive. Urządzenie o nazwie Vive Pro kierowane będzie do konsumentów premium oraz klientów biznesowych. Co o nim wiemy?

Wygląd

HTC Vive Pro z wyglądu przypomina swojego poprzednika, jednak w przeciwieństwie do szarego HTC Vive 1.0, do sprzedaży trafi w granatowym kolorze. Na przedniej części obudowy znajdziemy tym razem nie jedną, a dwie kamerki, prawdopodobnie dedykowane doświadczeniom rozszerzonej rzeczywistości (AR), niemniej firma nie ujawniła szczegółów na temat ich możliwości.

Rozdzielczość i optyka

Przeprowadzający demonstrację nowego headsetu Daniel O’Brien (General Manager w HTC Vive) powiedział, iż 89% użytkowników gogli HTC przykłada bardzo dużą wagę do rozdzielczości ekranu. W związku z tym Vive Pro posiadać będzie wyświetlacz (AMOLED) o rozdzielczości 2880 x 1600 px (615 PPI).

Dotychczas sprzedawana wersja gogli charakteryzuje się ekranem o rozdzielczości 2160 x 1200 px, więc co za tym idzie, w nowym modelu liczba pikseli zwiększy się aż o 78%, a współczynnik PPI (liczba pikseli przypadająca na cal długości) o 37%. Udoskonalenia doczekały się także soczewki.

Mocowanie na głowie

Wersja Pro wyposażona została w nowy pasek podtrzymującyego gogle na głowie. Jak ujawnił O’Brien został on zaprojektowany na nowo. Celem było przede wszystkim lepsze zbalansowanie środka ciężkości headsetu. Urządzenie ma być teraz także bardziej przyjazne dla osób noszących okulary korekcyjne oraz lepiej dopasowywać się do różnych kształtów twarzy. Nowy pasek, podobnie jak sprzedawany od jakiegoś czasu Vive Deluxe Audio Strap, wyposażony został w słuchawki.

Tracking

HTC Vive Pro trafią do sprzedaży ze stacjami bazowymi SteamVR nowej generacji. Będą one wstecznie kompatybilne z obecnie dołączanymi do zestawu „latarniami”.

Co najbardziej imponujące, zasięg śledzenia w wersji 2.0 rozszerzy się do obszaru 10 x 10 metrów (dotychczas 4,5 x 4,5 m).

Bezprzewodowość

Zaprezentowano także bezprzewodowy adapter pozwalający pozbyć się okablowania łączącego gogle z komputerem. Wyprofilowane w kształcie litery „T” urządzenie pracować będzie w paśmie 60GHz z wykorzystaniem dostarczonej przez firmę Intel technologii WiGig. Premiery akcesorium możemy spodziewać się latem.

Data premiery HTC Vive Pro

HTC Vive Pro trafi do sprzedaży w jeszcze w tym kwartale. Będzie jednak sprzedawany samodzielnie, bez nowych stacji bazowych i kontrolerów. Te zadebiutują w dalszej części tego roku. Gdy już tak się stanie będziemy mogli kupić także i pełny zestaw. Równocześnie nadal będzie można nabyć VR-owy zestaw wypuszczony przez HTC w 2016 roku.

Cena HTC Vive Pro

Firma HTC nie ujawniła jeszcze ceny w jakiej sprzedawany będzie udoskonalony Vive.

  • twattermaster

    Najważniejsze pytanie to ile będzie kosztować. To, że o tym nawet nie wspomnieli nie wróży dobrze.

    • HomeAudio

      Z tym bezprzewodowym badziewiem, z kontrolerami i lighthousami obstawiam cenę 6000-8000 PLN.

      • Jean Claude

        Dlaczego zaraz badziewiem. Jeżeli będzie to działać jak zapewniają to będzie rewelacja. Co do ceny to obstawiam podobny przedział.

        • Skoczek

          To mając konkurencję z tym samym wyświetlaczem, lepszym mocowaniem i tracking’iem inside-out za ok. 2000 PLN to ja bym się nie zastanawiał. Tylko jak to kupić 🙂 – Samsung Odyssey.

          • Giovanne

            Ja cały czas liczę na to, że wyjdzie w Europie.

  • LOBO

    Znając życie w przeliczeniu na złotówki będzie to pewnie ponad 4000 zł, za to spadnie cena starego Vive.

  • Bahus

    Kupuję… ale pełen zestaw. Swoją drogą chciałbym przytoczyć :
    ” urządzenie pracować będzie w paśmie 60GHz” To ma szanse powodzenia, a nie 5Ghz w lokalnej.

    • LOBO

      No parametry wyglądają obiecująco, ale pewnie i tak zanim będzie można zamówić pełen zestaw to będzie trzeba poczekać do Gwiazdki – nie chce tego zamawiać w preorderach, wolę poczekać na poważne testy i recenzje. W międzyczasie wyjdzie np. Pimax. Zobaczymy. Fajnie, że zaczyna się już coś sprzętowo bardziej rozkręcać…

    • Yelon

      Jak bym kupił gdyby zrobili dodatkowy moduł – tracking inside-in. Latarnie to raczej słaby pomysł do domu, chyba że ktoś ma sporo miejsca.

    • twattermaster

      Z modulem bezprzewodowym to za caly zestaw spokojnie ponad tysiac dolcow zaplacisz

      • Bahus

        Oby tylko. Podobnie dałem za swojego golasa CV1 w 2016 roku. Ale był deficyt a mnie cisnęło :)… więc jestem przygotowany. Jeszcze z wiosny grafikę znów zmienić na Ampere o ile będzie warta i można się bawić. Na razie 1080 Ti daje radę na Supersamplingu x2 – x2,5 w większości pozycji w jakie gram.

        • twattermaster

          Tez mam 1080Ti ale supersampling to max 1.5-1.8, przy wiecej haczy i spada do 45fps. No chyba ze ci nie przeszkadza 😉

          • LOBO

            A Tobie to przeszkadza? ASW jest rewelacyjne, jeśli gra nie spada poniżej tych 45fpsów to wszystko śmiga bez problemów. Mam 980ti i większość gier mam ustawionych pomiędzy 1.7 a 2.0. Oczywiście wiele z nich ma włączone ASW. W czasach gdy nie było jeszcze tej techniki miałem wszystko ustawione od 1.0 do 1.3 i widać było znaczną nieostrość obrazu. Obecnie nie wyobrażam sobie grania na 1.0 🙂 Oczywiście są gry które nie wspierają poprawnie tej techniki i widać mocno jakieś smużenie albo artefakty, ale z większością gier nie mam problemu, a mam ich już trochę. Jestem ciekaw czy na takim HTC Vive Pro przy tej większej rozdzielczości obrazu ustawienie SS na 2.0 będzie miało sens, czy jakość będzie typu obecnego x2.5 czy x3.0.

          • twattermaster

            Przed 1080Ti mialem 980Ti i gralem w okolicach 1.2-1.4. Niestety pomimo ze ASW nie moge grac ponizej 90fps. Niesamowicie mi przeszkadzaja artefakty a najbardziej to smuzenie za poruszajacymi sie obiektami (jak np rece).

          • Giovanne

            Mam to samo i też przeskakiwałem z tego powodu z 980Ti na 1080Ti, a teraz wyglądam za Voltą, bo AWS mnie wkurza, a w 90fps ciężko o dobry SS i ustawienia Ultra w bardziej rozbudowanych grach.

          • LOBO

            Hmm, to szkoda, wygląda na to, że to chyba kwestia indywidualnego odczucia, tak jak w przypadku gdy ktoś mniej lub bardziej toleruje poruszanie się po VR bez teleportu. Ja przed chwilą zrobiłem test, odpaliłem sobie darmowe Dead & Buried na SS 2.0 w 45fps a potem normalnie 1.0 w 90fps i jakoś w grze kompletnie nie odczułem większej płynności przy 90fps. No ale skoro mieliście 980ti i wam to przeszkadzało to chyba sprawa indywidualna a nie jakiś błędnych konfiguracji. Ja mam 980ti i stwierdzam, że póki co mi wystarcza skoro mogę grać pod SS 1.7 do 2.0. 1080ti obecnie na rynku jest już chyba z rok i cały czas jest strasznie droga (te bitcoiny…), więc nie ma sensu wymieniać. Dopiero jak gry VR będą robić jakieś mega wymagające to wówczas.

          • Giovanne

            Płynność jest ta sama tylko te artefakty. Gram głównie w Elite Dangerous, może ta gra sobie po prostu nie radzi.

          • LOBO

            Aha, no to może masz akurat pecha 🙂 Ja Elite Dangerous nie posiadam, ale w innych grach u mnie te artefakty występują może w zaledwie 10%. W 2-3 grach na 30.

          • Bahus

            Gram w ED i nie mam ŻADNYCH artefaktów. SS x2…

            Wasz problem to zbyt wysoko wyciągnięte detale i dojeżdżacie niepotrzebnie kartę zamiast dać rozwinąć skrzydła supersamplingowi. Może później wrzucę jak wygląda mój CFG w tych grach.

          • Bahus

            Jest sens… żeby nie stracić. Lepiej co roku dołożyć 700-1000zł i pozostać na jednej półce sprzętowej niż przeczekać i wywalić 4000zł żeby na nią wskoczyć.

            Przy okazji masz też z bani wahania cen kart graficznych na rynku…

          • twattermaster

            Supersampling nie jest liniowy I najwiekszy efekt ma tak do 1.8 powyzej to przyrost jakosci do ceny jaka trzeba wpompowac w grafe zeby to pociagnac sie nie oplaca. Ja planuje z 1080Ti doczekac do CV2 I wtedy przeskoczyc na cos mocniejszego (pewnie gdziesz w 2019 😉

          • Bahus

            Jakość będzie lepsza, bo obecnie mamy upscaling >> render i downscaling i widzisz wszystko w natywnej gogli ale lepiej wygładzone, na wyższej rozdziałce wszystko będzie wyraźniejsze.

          • Bahus

            Jak to?? Mój setup:
            6700K 4,2Ghz + ROG Strix 1080Ti OC + 32GB 3Ghz HyperX + 256 M2 Samsung 950Pro i 512Plextor’a…
            Nie idź na maksa z detalami bo nie ma to sensu. Spróbuj przede wszystkim wyłączyć antyaliasing bo on dość mocno obciąża grafikę a nie ma najmniejszego sensu jeśli używasz supersamplingu. Dalej możesz popróbować z innymi ustawieniami. Nie trzeba walić wszystkiego na ultra. Najważniejsze są tekstury w wysokiej rozdzielczości i powłączane niektóre efekty. Cienie możesz sobie ograniczyć itd. Zauważyłem jeszcze że jak na steamie włączam tryb direct mode to zarzyna grafikę. Najlepiej go wyłączyć. Tak więc popróbuj, u mnie wszystko oscyluje w okolicach 75-90 fpsów, jestem bardzo wrażliwy na punkcie smużenia i lagów więc nie przeżyłbym 45 fpsów…

          • twattermaster

            Moj setup (dosyc podobny) to 6700K @4.7 AsusFE 1080Ti @2060MHz + Ram Corsair LPX 4x4GB @3000MHz + Samsung 850Pro 1GB (CPU + GPU na wodzie w obiegu customowym). Mysle ze SS i AA maja krytyczne znaczenie na polepszenie grafy. Reszta tak jak piszesz. Jezeli grasz 75-90 to jest to przy ASW wiec dla mnie kiszka. Ja ustawiam ilosc Supersampla przy uzyciu Debug Tool (zakladka performance) tak zeby zawsze bylo troszke zapasu na miejscowe spadki fpsow. Ale poza tym to staram sie pozostawac sie 90+ non stop. Zacinki z wlaczajacym sie ASW dla mnie nie sa warte tych extra 0.2 supersampla. Lepiej dac x1.6 i miec plynna grafe jak maselko lol

          • Bahus

            Źle mnie zrozumiałeś. Ja wolę zjechać z efektów i wyłączyć antyaliasing który zwyczajnie się nie przydaje a dorzyna kartę a mieć włączony supersampling na x2 do x2.5 i nie nie mam problemów z ostrością, wszystko jest super.Wątpię żeby ASW brało udział w dokładaniu mi klatek. Sprawdzę to jeszcze debug toolem.

          • twattermaster

            Nie zrozum mnie zle ale bardzo ciezko mi uwierzyc ze masz SS ustawiony na 2.0 – 2.5 i masz stabilne 90fps, nawet przy wylaczeniu niektorych opcji. Moze sprawdz debug toolem moze sie okaze ze jedziesz na ASW i tego nie zauwazasz bo sie przyzwyczailes.

          • Bahus

            Ok. Sprawdziłem i faktycznie ASW odwalał całą robotę. Na Elite Dangerous po moich ustawieniach udało mi się uzyskać stabilne 90fpsów na SSx1.5 natomiast DCS World tylko i wyłącznie x1 i niestety coś w nim spierdzielili bo kiedyś było dużo lepiej. Tutaj obecnie całą robote będzie dalej musiał robić ASW.

            Co do gsynca to mówiłem w drugą stronę, po przekroczeniu wartości monitora zwyczajnie się wyłącza, więc musisz oscylować w okolicach górnej wartości odświeżania ekranu. Ponoć gsync robi najlepszą robotę jak framerate leci w okolice 70 fpsów przy np. 100Hz monitorze.

  • victor79

    A czy ktoś wyliczał może ile PPI jest w wyświetlaczach Pimaxa?

  • Yelon

    No to teraz czekamy na odpowiedź Oculusa.

  • Atakitamitu

    Na pewno tanio nie bedzie… ale stare HTC Vive jest najlepsze… Licze na to ze cena starego zestawu znacznie spadnie w momencie debiutu nowego. Teraz Oculus tez musi przyspieszyc. Sony tez nie spi i mocno inwestuje w VR. Jest szansa ze w koncu branza ruszy mocno do przodu…

    • Bahus

      W czym ten Vive jest najlepszy ??? Kontrolery oculusa bardziej dopracowane, nawet z wykrywaniem położenia palcy na przyciskach, pierwsze mocowania HMD oculus miał lepsze, wygodniejsze. Latarnie też nie są zbyt wygodnym rozwiązaniem. W przypadku rifta stawiasz nadajnik na biurku, szybki konfig i już lata. IMO Vive jest/był dobry do roomscale, chociaż już na 2 nadajnikach podobnie ogarnia oculus.

      Prawda jest taka że obecnie to bardzo podobne urządzenia, mają te same wady co zalety, dlatego większość z nas czeka już na LVL 2…

      • Atakitamitu

        Zgadzam sie z Toba ze na dzien dzisiejszy to praktycznie ten sam poziom, choc w momecie debiutow tak nie bylo. Natomiast nie uzytkuje ani jednych ani drugich. Za to obydwa przetestowalem. Wrazenie zanuzenia jak dla mnie (i nie tylko, potwierdza to wielu niezaleznych testerow i dziennikarzy) wieksze jest w Htc Vive. W Oculusie najbardziej mi przeszkadza wpadajace swiatlo. Pokuj gdzie mam kompa, jest na poludniowej scianie z duzymi oknami. Slonce prawie caly dzien. Jak ktos ma ciemno w pokoju albo gra tylko wieczorami to bez wiekszego znaczenia. Ale w moim przypadku bylo to uciazliwe i to bardzo. Po za tym, zwyczajnie Htc zrobilo namnie wieksze wrazenie praktycznie pod kazdym wzgledem. Uzytkujac jedne i 2 odnioslem wrazenie, ze Htc to gogle premium a Oculus jakby tandetny. Ale niewatpliwie za Oculusem przemawia nizsza cena, choc jak chce sie miec kontrolery i latarnie odrazu, to juz nie ma praktycznie roznicy.

        • Bahus

          Błagam … >> POKÓJ << …
          A odnośnie… gdzie to światło wpada ? Sam użytkuję CV1 od lipca 2016 i absolutnie mnie odcina od otoczenia, nawet jak żona odkurza i świeci światło w pokoju. Sam odniosłem znów inne wrażenie odnośnie HTC i Rifta, choćby same kontrolery, sprawiają o wiele lepsze wrażenie w oculusie niż w Vive. Samo mocowanie headsetu to samo w podstawowej wersji lepsze w rifcie, no i na koniec latarnie. Te to dopiero sprawiły na mnie wrażenie chińszczyzny… no ale to moje indywidualne odczucia a Ty możesz oczywiście mieć inne. IMO jak na razie Rift w moim skromnym odczuciu to klasa premium a Vive to taki chińczyk.

          • Atakitamitu

            Mysle ze kazdy powinien sam ocenic… W znacznym stopniu to napewno kwestia gustu. Staram sie byc obiektywny… Dla mnie Htc Vive jest lepsze a wykonanie i stylistyka bija Oculusa co najmniej o klase. Ty masz prawo miec odwrotne zdanie. To jak z samochodami, jeden powie ze Mercedes a 2 ze Cadilack… Albo jak z komurkami, jeden wybierze Samsunga 8Edge a 2 Htc U11. Ja wybralbym Cadilacka Esclude i Htc U11. Cadilackow Escalude zaden Mercedes nie dorowna a U11 obecnie jest najlepszy praktycznie pod kazdym wzgledem zwlaszcza w wersji +. A ktos inny wybierze Mercedesa ML i Samsunga 8edge. Ale w jednym i 2 gim przypadku sa to dobre samochody i dobre komurki. Analogicznie jak gogle Htc Vive i Oculus. I zeby Ci to rozjasnic, ja wybral bym te gogle z posrod tej 2, ktore byly by wyraznie tansze. Ale przy zblizonych cenach, wybral bym Vive…

          • Bahus

            Proszę poczytaj trochę słownika bo robisz straszne byki które kolą w oczy…a na pewno komurka do nich się zalicza…

          • Marcin

            W 100% się z Tobą zgadzam. CV1 wygląda jak ukończony i bardziej przemyślany produkt. Materiały i wykonanie są na bardzo wysokim poziomie (łącznie z opakowaniem).
            HTC to właśnie taka wersja beta. Słabo wykończony, toporny design, kable na wierzchu, brak słuchawek (gogle + słuchawki na głowie to delikatnie mówiąc – dużo). To nie jest kwestia gustu. Nawet producent to potwierdza wypuszczając nową wersję, która będzie pozbawiona większości wymienionych tu niedociągnięć. I muszę przyznać, że nowa wersja VIVE nawet mi się podoba. Konkretna konstrukcja 😉

            @Atakitamitu weź zainstaluj sobie jakąś autokorektę bo te błędy klują ździebko. 🙂

          • Atakitamitu

            Sorry za bledy – jestem dysgrafem a pisze z telefonu ktory ma oreo na pokladzie i nie da sie wlaczyc samej korekty bez slownika t9.

          • Giovanne

            Stary, albo Ci się pomylił Oculus DK2 z CV1, albo trolujesz.
            DK2: https://uploads.disquscdn.com/images/027428eff3405d91816cc8f2e32e0ca095c1e7d394ec8a80e455fbe08ff8deb1.jpg
            CV1: https://uploads.disquscdn.com/images/2c3cb65e0d01f9791e84bfe53b2572602914261bd07d7516e893fbd900dc5730.jpg
            Vive: https://uploads.disquscdn.com/images/04cd974e5abd965f04c7d0cc26d886679578f57bac33d81b095a626118e90cd1.jpg

            Ale wydaje mi się, że to to drugie skoro piszesz o zbliżonych cenach gdzie Oculus Rift kosztuje €450, a Vive €700, a dodatkowo jakby ktoś chciał wygodny uchwyt z słuchawkami do Viva (który Oculus Rift ma w standardzie) to koszt kolejnych €120.
            Kwestia wyglądu, to rzecz gustu (mnie bardziej odpowiada minimalizm z Rifta) ale nie wiem co masz do zarzucenia w kwestii wykonania skoro materiały są przyjemne i dobrze spasowane. Całość jest mniejsza i lżejsza. Wbudowane słuchawki są bardzo praktyczne, a uchwyt lepiej rozkłada masę co oprócz testów potwierdziło samo HTC wydając kopię uchwytu Rifta jako coś ekstra (swoją drogą nie wydaje się Tobie dziwne by produkt premium wzorował się na tanim chińczyku?).
            Ceny: https://uploads.disquscdn.com/images/ec3a90ee54850dc69158e6c09e326d70097136c01d0a3671300f6830afc1f9ba.png https://uploads.disquscdn.com/images/5b9c3537caa8a04c237a6cdeca905a0b52a32ae5e1f4eb288c3da6529bbba7e2.png https://uploads.disquscdn.com/images/fed8fa2a7a5d5f887767e9b2d0ec6b66d8de4f340457fc682df729d3ee6f6c6b.png

          • Atakitamitu

            W sumie to mi sie tego nawet nie chcialo komentowac, ale jednak musze. Gdzie te ceny znalazles, czlowieku. Htc Vive kosztuje w sklepie Htc 599$ USA. Oculus w sklepie Oculusa kosztuje 449 Euro. Wg obecnych kursow to jest 545$ USA. To jak dlaciebie 50$ czyli 180 zl wydajac kilka tysiecy to olbrzymia roznica, to ja nie mam pytan. Ponizej linki do sklepu Oculusa i Vive oraz kalkulator walut. https://www.oculus.com/rift/#oui-csl-rift-games=mages-tale
            https://www.vive.com/us/
            https://kalkulator-walutowy.mybank.pl

          • LOBO

            W europie (gdzie podejrzewam mieszka większość z wypowiadających się tutaj) Vive kosztuje 699 euro a Rift 449, to jest ponad 1000 zł różnicy czyli na polskie warunki sporo. Koniec kropka, nie ma sensu więcej o tym dyskutować.

          • Atakitamitu

            Zgoda, tylko jako przedsiebiorca i handlowiec od 35 lat, do tego informatyk czarnej sceny, mam wrazenie ze ludzie to lemingi… Powiedz mi a co szkodzi dokonac zakupu przez amerykanska firme wysylkowa. Koszt to 30$ dtoga morska i 50$ samolotem. Ale pomijajac ta opcje to w Polskiej firmie X-Kom (od lat partner htc w Polsce)mozna nabyc Htc Vive za 3099zl od reki, filie w wszystkich wiekszych miastach Polski. Lub na alledrogo http://allegro.pl/gogle-vr-htc-vive-kontrolery-5-6-dystrybucja-pl-i7066173992.html Oculus 2699zl to mamy roznice 400zl . Ale dobra, znalazlem najtaniej od firmy x za 2499zl, ale to dalej dopiero 500zl. Przy czym Htc Vive tez mozna kupic taniej u firmy x…. Kochani prosze was, zanim cos napiszecie a tym bardziej kupicie, sprawdzcie ceny chociaz u kilku sprzedawcow, czy taniej nie wychodzi zakup w chinach, stanach usa, itp. Zajmie to max godzine a mozna sporozaszczedzic …

          • Atakitamitu

            Zeby nie byc goloslownym htc vive Polsce, na aledrogo za 2569 zl, z faktura od firmy… http://allegro.pl/gogle-vr-htc-vive-fv-gw-pbt-i7128128147.html

          • Atakitamitu

            A i x-kom od wczoraj obnizyl cene o 200 zl …To sie pytam gdzie ta roznica ponad 1000zl… http://allegro.pl/outlet-gogle-vr-htc-vive-kontrolery-dystrybucja-pl-i7108776891.html

          • Bahus

            Zakupy w chinach to ruletka. Owszem kupisz tanio itd. plus freeshipping… ale wyślij to z reklamacją na gwarancji do nich, za samą przesyłkę zabulisz jak za zboże.

            Kolejna sprawa nie wiem czy wiesz ale niejednokrotnie jest tak że na towar zakupiony poza unią europejską nie masz gwarancji na jej terenie. To tyczy się np. samochodów. Ostatnio znajomy ściągnął 2 letnie audi ze stanów, padła po miesiącu przekładnia okazało się że serwis europejski nie obsługuje samochodów kupionych poza unią. Musiał zabulić za przekładnię 6000zł…

            O ile może wysłanie HMD z USA do nas nie jest problemem ale wysłanie tego w druga stronę, już masz inne ceny… tak więc owszem w zakupie się opłaca ale nie koniecznie z gwarancją.
            Podobny temat jak z tanimi liniami lotniczymi. Często wylot w jedną stronę masz za grosze a za powrót do kraju płaci się jak za zboże…

            Co do cen HMD to są zbliżone jednak i tak wybrałbym rifta CV1 bo w moim odczuciu jest dużo lepiej dopracowany.

          • Atakitamitu

            Tak, co do aut z USA to mam dwa a 3 samochod za 4 dni bedzie w porcie i sobie chwale. Ale inna kwestia ze zadnego nie kupowalem na „gwarancji”. A w pozostalej kwesti z tym co napisales sie zgadzam , tyle tylko ze wybral bym Htc Vive… 😉

          • Giovanne

            Ceny wziąłem z oficjalnych stron człowieku, a Oculus Rift w Stanach także jest tańszy niż w Europie czyli 399$, a nie 545$, ale żeby ci się trolu rachunki zgadzały to podajesz cenę amerykańską kontra europejską.
            Kupując ze stanów trzeba się liczyć z cłem i podatkami oraz dochodzi dodatkowa przesyłka. Cena ze strony Oculusa na Europę jest z podatkami i przesyłką. €449 to jest około 2000zł (plus minus kilkadziesiąt zł, bo nie wiem jak banki w PL mocno zdzierają za przewalutowanie).
            Linki do HTC Vive które podałeś to nie jest nowy sprzęt. Jedno to Outlet, a drugie poleasingowy. Oculusa też można poszukać z drugiej ręki taniej.

            Cytat z opisu:
            „Cena prezentowanego na aukcji produktu została obniżona ze względu na:

            rysy na elementach stacji bazowych, soczewkach oraz powierzchni Link boxa
            otarcia na kontrolerze oraz zasilaczach
            produkt z regulaminowego zwrotu do 15 dni”
            http://allegro.pl/outlet-gogle-vr-htc-vive-kontrolery-dystrybucja-pl-i7108776891.html

            Drugi cytat:

            Poleasingowy sprzęt VR w bardzo dobrym stanie technicznym i wizualnym, testowany, sprawny. Stan oraz całe wyposażenie ”
            http://allegro.pl/gogle-vr-htc-vive-fv-gw-pbt-i7128128147.html

            Skończ już trolu odstawiać szopkę, bo oficjalna cena Oculusa i w Stanach i w Europie jest niższa od Vive i to o sporo, a dodatkowo masz wbudowane słuchawki za które przy Vive trzeba zapłacić €120 w Europie i 99$ w Stanach.
            Z resztą już zaprezentowałeś swój poziom pierwszym komentarzem:
            „Na pewno tanio nie bedzie… ale stare HTC Vive jest najlepsze… ”
            Tak jasne, stare HTC Vive jest lepsze od Vive Pro. Po to zrobili usprawnienia by było gorsze.

          • Atakitamitu

            Wlasnie tacy ludzie jak ty ida do salony samochodowego i kupuja samochod za cene z katalogu. Brawo ty….
            Ps poczytaj dyskusje do konca.

          • Giovanne

            Przeczytałem dyskusję do końca. Nic się nie zmieniło. Oculus Rift w US kosztuje 399$, a Vive 599$. W Europie Rift €449, a Vive €699.
            Jeśli jesteś w stanie ściągnąć sobie Vive ze Stanów za 599$ to tak samo możesz ściągnąć Oculus Rift za 399$. https://uploads.disquscdn.com/images/7768a5901baf4deb75c4c8bf10e81f77e4183ceb5ce6bc2f8eca27089e77d702.png

            Oferty z Allegro nie są z nowym HTC Vive tylko jakimś z outletu lub poleasingowym, a i tak wychodzą ponad 500zł drożej niż nowy Oculus Rift z przesyłką z oficjalnej strony, bo €449 to jest niecałe 2000zł.

            Masz coś jeszcze do dodania?

          • Atakitamitu

            Przeciez caly czas pisalem ze roznica jest nie znaczna, to ze jest nie ulega watpliwosci, ale sorry, 500 zl to nie tysiac. Roznica to by bylo 50% ceny a nie 10-30% bo to zadna roznica, zwlaszcza ze przy odrobinie zachodu mozna nabyc gogle vive praktycznie w takiej samej cenie jak Oculusa. Jeszcze trzeba pamietac ze do Vive masz zazwyczaj dolaczane komercyjne i topowe gry..

          • Giovanne

            Ponad 500zł różnicy pomiędzy NOWYM Oculusem, a poleasingowym czyli UŻYWANYM Vive. Pomiędzy nowym Oculusem i nowym Vive jest ponad 1000zł różnicy. Do Oculusa także są dołączane gry, a w takim poleasingowym to ciężko powiedzieć, bo przecież ktoś go wcześniej używał i mógł gry przypisać do swojego konta, poza tym sprzedawca nic nie wspomina o grach. Oculus ma także wygodny uchwyt z wbudowanymi słuchawkami za który u HTC trzeba zapłacić ekstra 99$ w US lub €119 w Europie.

            Teraz dla Ciebie 500zł to tyle co nic, a jeszcze niedawno chciałeś sprowadzać Vive ze Stanów by zaoszczędzić te 500zł.
            Dziwię się, że jeszcze nie kupiłeś Vive tylko czekasz aż cena spadnie.

            Co więcej, jak dla Ciebie nie ma problemu by ściągnąć gogle ze stanów to za 499$ jest Samsung HMD Odyssey o podobnej specyfikacji do Vive Pro.
            https://www.samsung.com/us/computing/computing-accessories/computers/xe800zaa-hc1us-xe800zaa-hc1us/ https://uploads.disquscdn.com/images/fbb4304ea1d95aa58cbef71d1d0ff06aa0261373ccdd7df634f9f23af4fd81fb.png

          • Atakitamitu

            Tak, oczywiscie samsung Odyssey to ciekawe rozwiazanie, rozwazalem przez chwile zakup tego sprzetu. Choc akorat pisanie ze to zblizony sprzet do zapowiadanego Vive Pro … zostawie bez wiekszego komentarza choc w pewnym sensie wszystkie gogle VR sa do siebie podobne. Wracajac do cen i zakupow, uwazam ze nalezy sprawdzac rozne mozliwosci by wybrac najlepsza i to tyczy sie wszystkiego z wyjatkiem pier…. bo ludzie potrafia za „pietruszka” o 30gr tansza jechac przez cale miasto. A co do zakupu samych gogli VR to z powodzeniem korzystam z „cardboard” i riftcata. A czy mnie stac, nie wiem, w sumie mam 16 pojazdow samochodowych, prowadze firme od lat, zatrudniam od 15-45 osob… 240zl dniowka… chyba mnie stac. Ale mam swoje przekonania i spojzenie na VR. Pierwsze i najwazniejsze, to musi sie stac POPULARNE. A zeby sie tak stalo, nie moze losztowac wiecej jak 300$. I w zasadzie tylko Sony sobie z tego zdawala sprawe. Wiesz, ja pierwsze gogle VR z pelnym trackingiem mialem w 2000r. i-glessys 3d w wersji, nazwijmy to devloperskiej. Wtedy parametry byly naprawde niezle, nie wiele gorsze od Oculusa, tylko kosztowaly 1600$… Ludzie wybrali tanie okulary migawkowe… Co bogatsi zdecydowali sie na zakup „helmow” VR Vfx 1 i 2, ktore to byly „niczym”, ale kosztowaly 350-500$ – wiec ludzie je jrszcze kupowoli, mniej wiecej jak teraz Oculusa.

          • Giovanne

            Człowieku, Ty z tym Vive ze Stanów zachowujesz się tak jakbyś jechał po 30gr tańszą pietruszkę przez całe miasto.
            Za każdym razem takie bajki opowiadasz, że ma-sa-kra.
            Pochwal się, w której placówce pacjenci mają niekontrolowany dostęp do internetu? Nigdy nie wiadomo co człowieka w życiu spotka, może jakieś załamanie psychiczne (oby nie), więc dobrze mieć namiar na placówkę w której pacjenci mają dość dużą swobodę 🙂

          • Atakitamitu