Już w najbliższy weekend w Łodzi będzie mieć miejsce pierwsza edycja festiwalu wirtualnej rzeczywistości UNIT9 VR Challenge. Impreza odbędzie się w dniach 12-14 czerwca w klubie DOM, OFF Piotrkowska Center przy ulicy Piotrkowskiej 138/140. Wstęp na wydarzenie jest bezpłatny.

Festiwalowi towarzyszy cykl paneli dyskusyjnych o wirtualnej rzeczywistości, który odbędzie się w sobotę 13 czerwca. Poniżej przedstawiamy szczegółowy plan wykładów.

Godzina 12.00 – Dreamplex – Realny biznes w wirtualnym świecie

Marcin Majkowski, Prezes Zarządu i założyciel Dreamplex

Marcin Majkowski, miłośnik rozrywki elektronicznej, developerki w grach i nowych technologii. Z wykształcenia ekonomista.
Dreamplex zajmuje się skanowaniem mieszkań oraz lokali i tworzeniem z nich interaktywnych aplikacji na smartphony, tablety i komputery oraz przede wszystkim na Oculus Rift. Dzięki aplikacjom Dreamplex można chodzić po mieszkaniu które chce się kupić lub wynająć bez wychodzenia z domu, czy z biura agenta nieruchomości. Nie trzeba przylatywać z zagranicy, żeby wstępnie obejrzeć nieruchomość.

Godzina 13.00 – Le Polish Bureau / UNIT9 Wirtualna rzeczywistość i marketing. Burzliwa historia udanego związku.

To nie science fiction a marketingowa rzeczywistość XXI wieku. W poszukiwaniu nowych i skutecznych narzędzi, specjaliści od marketingu eksplorują obszary, które jeszcze do niedawna zarezerwowane były dla świata filmu i gier video. Skutecznie pomagają im w tym firmy takie, jak UNIT9. Podczas spotkania, Maciej Zasada, lider techniczny i założyciel Le Polish Bureau, polskiego oddziału UNIT9, opowie o doświadczeniach w realizacji innowacyjnych elementów kampanii marketingowych wykorzystujących wirtualną rzeczywistość.

Maciej Zasada. Założyciel Le Polish Bureau, polskiego oddziału interaktywnej firmy produkcyjnej UNIT9. Lider i wizjoner, zdobywca wielu nagród, w tym statuetki Emmy za projekt „Just A Reflektor”, Strony Roku Awwwards „Slavery Footprint” czy złotego Lwa na festiwalu Cannes Lions za projekt „MINI Maps” dla BMW. W UNIT9 od 2010 roku, najpierw jako Interactive Developer, a następnie Lider Techniczny. Od zawsze blisko technologii, aktywnie uczestniczy w procesie tworzenia projektów. W październiku 2011 wspólnie z UNIT9 zakłada polski oddział Firmy pod nazwą Le Polish Bureau, który jednocześnie staje się interdyscyplinarną, lokalną marką z nastawieniem na nowoczesne technologie.

Godzina 14.00 – Techland – Panel Dyskusyjny + Q&A: Wykorzystanie VR w grach wideo – od strony praktycznej.

Paweł Rohleder (Techland Technology Producer) Producent i menadżer zafascynowany nowymi technologiami oraz entuzjasta gier wideo i mobilnych. Od ponad 10 lat pracuje w game devie, z czego ponad 8 lat spędził w Techlandzie – wiodącym, polskim producencie gier znanym z takich tytułów jak Dying Light, Dead Island i seria Call of Juarez. Maczał palce w kilku produkcjach AAA oraz w wielu projektach gier mobilnych.

Miał bzika na punkcie synergii pomiędzy technologią, nauką, biznesem i sztuką. Zrobił nawet pracę doktorską, która udowadnia tę tezę. Później zdał sobie sprawę, że to bezsens, ponieważ tworzenie gier to przecież kreowanie przeżyć dla graczy. Aktualnie prowadzi ponad 20-osobowy zespół rozwijający najnowsze technologie na potrzeby gier. To on stoi za technologią napędzającą Dying Light (PC, XboxOne, PS4, SteamBox) i Hellraida (PC, PS4, XboxOne, iOS, Android). Wcześniej robił praktycznie wszystko, co wiąże się z produkcją gier, komponował nawet muzykę. Wszystko zależnie od potrzeb.

Wierzy, że warto osiągać tylko cele niemożliwe.

Godzina 15.00 – UNIT9 Wirtualna rzeczywistość i design czyli projektowanie interakcji w VR.

Wirtualna rzeczywistość z perspektywy designera. Karol Góreczny i Mariusz Kucharczyk z interaktywnej firmy produkcyjnej UNIT9 opowiedzą o swoich doświadczeniach z projektowaniem interakcji w VR. Jakie możliwości i ograniczenia w projektowaniu interfejsów graficznych stwarza VR? W jaki sposób oddziaływać na pozytywne doświadczenie użytkownika? Zapraszamy do luźnej rozmowy w temacie.

Karol Góreczny – Rocznik ‘87. Multidiscyplinarny Art Director. Jeden z najbardziej utalentowanych Designerów nowego pokolenia. Mimo młodego wieku ma na swoim koncie duże projekty zrealizowane dla takich marek jak Google, Adidas czy Nissan. Samouk, niedoszły inżynier budownictwa. Swoje pierwsze kroki stawiał jako freelancer, w 2010 rozpoczął pracę w Saatchi & Saatchi. Od 2013 w interaktywnej firmie produkcyjnej UNIT9, początkowo jako Designer, obecnie na stanowisku Art Director orac 3D Artist. Reprezentant Polski w Cannes w kategorii Young Lions Design w 2012 roku oraz obecny członek Jury The FWA i Adobe Cutting Edge Awards. Jego projekty były publikowane na łamach wielu czasopism i portali branżowych oraz podczas OFFF Festival w Barcelonie w 2014 roku.

Mariusz Kucharczyk, od 14 lat zajmuje się projektowaniem graficznym i interakcją w sieci oraz poza nią. Przez ostatnie lata Art Director w agencji cookie.pl, gdzie pracował nad wieloma eksperymentalnymi projektami webowymi. Obecnie Senior Graphic Designer w Unit9. Jego projekty można zobaczyć na stronie: www.mariuszkucharczyk.com

Godzina 16.00 – Cybermarzenia.

Przeszłość i przyszłość rzeczywistości wirtualnej, panel dyskusyjny, który poprowadzi Maria Garda. Jej gośćmi będą dr Paweł Grabarczyk (filozof umysłu, Uniwersytet Łódzki), Michał ‚Bonzaj’ Staniszewski (Studio Plastic), dr hab inż Adam Wojciechowski (Politechnika Łódzka), Tomasz Sapiński (Tech Lead, Le Polish Bureau/UNIT9)

Przestrzenie wirtualne nie są nowością, już perspektywa renesansowa w malarstwie zmierzała do wykreowania okna na inny świat, a wraz z wynalazkami XIX wieku – takimi jak telefon, doszło do rozdzielenia przestrzeni i miejsca. Niemniej to dzięki rozwojowi komputerów marzenia o symulacjach, nazwanych przez pisarza fantastycznonaukowego Williama Gibsona w 1984 roku – cyberprzestrzenią, zawładnęły wyobraźnią pasjonatów nowych mediów. Współczesne projekty rzeczywistości wirtualnej oferują kolejną próbę realizacji tych marzeń. Co mają do zaoferowania urządzenia takie jak Oculus Rift, czego nie mieli ich poprzednicy? Czy czeka nas upowszechnienie tych rozwiązań? Jakie może być ich zastosowanie w nauce, sztuce i rozrywce?

Maria B. Garda – asystent w Katedrze Mediów i Kultury Audiowizualnej Uniwersytetu Łódzkiego, kulturoznawczyni, współredaktorka czasopisma Replay. The Polish Journal of Game Studies, w swoich badaniach zajmuje się historią gier komputerowych w Polsce i na świecie.

Godzina 17.00 – Microsoft – Windows 10, czyli uniwersalna platforma aplikacji

Już niedługo premiera najnowszego systemu ze stajni Microsoft. Windows 10 ma być systemem, który będzie działał na wszelkich urządzeniach. W ramach tej sesji zademonstrowana zostanie koncepcja uniwersalnej platformy aplikacji, które napisane raz mają działać na wszystkich urządzeniach z Windows 10 na pokładzie, w tym też na HoloLens.

Mateusz Hufnagiel, Microsoft Student Partner, lider Grupy .NET WEEIA. Pasjonat technologii Microsoft i nowinek ze świata IT. Na co dzień student Politechniki Łódzkiej oraz programista .NET.

Godzina 18.00 – SUPERHOT. Wirtualna rzeczywistość – historie prawdziwe

Kilka słów o wirtualnej rzeczywistości w kontekście produkcji gier first-person perspective (FPP)

Marek Bączyński, współzałożyciel technologicznej firmy Blue Brick. Aktualnie czas poświęca budując jedną z najfajniejszych gier 2015 roku – zupełnie niezależną produkcję SUPERHOT. Zwycięzca wszystkich łódzkich Startup Weekendów.

Godzina 23.00 – Afterparty Klub DOM

★Oficjalna strona Festiwalu:
www.vrchallenge.io

★Więcej na:
www.facebook/vrchallenge
www.twitter/vrchallenge

★Kontakt dla mediów:
press@vrchallenge.io