Gear VR Store

Dwa miesiące temu, podczas konferencji Oculus Connect 2 Anna Sweet (Oculus VR Head of Developer Strategy) opowiedziała o nowej wersji Oculus Platform, obiecując nowe możliwości zarówno dla konsumentów, jak i deweloperów oprogramowania wirtualnej rzeczywistości. Jedną z usług, które będą częścią wspomnianej platformy jest Oculus Concepts, czyli miejsce, w którym twórcy gier i aplikacji dla wirtualnej rzeczywistości mogą publikować swoje nieukończone jeszcze prace. Wraz z dzisiejszą premierą pierwszej konsumenckiej wersji mobilnych gogli Samsung Gear VR, usługa ta została wprowadzona w życie.

W rezultacie część gier i doświadczeń VR znajdujących się w oficjalnym sklepie Oculus Store dla Gear VR została przeniesiona do nowej sekcji. Wśród tych tytułów znalazły się m.in. The Night Café, Evil Robot Traffic Jam, InMind oraz Look Both Ways. Ponadto Oculus opublikował przewodnik dla deweloperów zainteresowanych umieszczeniem swoich dokonań w Oculus Concepts.

Porównując usługę do podobnych rozwiązań z rynku gier PC, Oculus Concepts będzie prawdopodobnie odpowiednikiem usługi wczesnego dostępu (Early Access) na platformie Steam. Z kolei Oculus Platform, która dopiero ma się pojawić w przyszłości, będzie czymś w rodzaju interfejsu podobnego do tych znanych ze współczesnych konsol (Xbox Live, PlayStation Network) i zaoferuje funkcje społecznościowe, usługę gier i aplikacji VR oraz handlową. Każdy użytkownik platformy otrzyma unikalny ‚Oculus ID’ oraz awatar. Właściciele gogli będą mogli korzystać z tych opcji, aby spersonalizować swoje konta, a deweloperzy będą w stanie zmienić informacje w swoich grach.

Ponadto w serwisie znajdą się tzw. „pokoje”, w których użytkownicy gogli będą mogli spotkać się przed rozpoczęciem gry w trybie multiplayer oraz usługi sieciowe „peer-to-peer” kojarzące graczy, jednak dotychczas nie sprecyzowano w jaki sposób będą one działać. Nie zabraknie również znanego z innych platform systemu osiągnięć, listy przyjaciół oraz zapisu w chmurze.