Publiczne transmisje VR ‚na żywo’ z wydarzeń sportowych stały się faktem. Posiadacze gogli wirtualnej rzeczywistości Samsung Gear VR byli świadkami pierwszego tego typu przekazu w trakcie meczu inaugurującego nowy sezon koszykarskiej ligi NBA.

NextVR, firma specjalizująca się w streamingu obrazu bezpośrednio na gogle wirtualnej rzeczywistości, we współpracy z amerykańską ligą NBA przeprowadziła przekaz z meczu otwarcia pomiędzy Golden State Warriors a New Orleans Pelicans. Użytkownicy mobilnych gogli Gear VR mogli obejrzeć go dzięki oficjalnej aplikacji NextVR dostępnej w serwisie Oculus Home.

Mieli oni do wyboru kilka różnych ujęć kamery (np. kamera zawieszona nad tablicą wyników), z których można było podążać za akcją. W celu uniknięcia problemów z jakością obrazu autorzy transmisji zdecydowali się tym razem na wykorzystanie 180-stopnoiwych kamer zamiast 360º.

Na razie nie ma planów dotyczących przekazów z kolejnych meczy. Przedstawiciele NBA chcieliby na początek skupić się na tworzeniu filmów instruktażowych dla młodych fanów basketu, materiałów szkoleniowych dla graczy oraz innych imersyjnych filmów przedstawiających ligę „od kuchni”.

Firma NextVR coraz śmielej poczyna sobie w kwestii wdrażania technologii wirtualnej rzeczywistości do mainstreamu. Niedawno wspólnie z CNN przeprowadzili livestream VR z debaty prezydenckiej Demokratów. Wcześniej podobne próby zorganizowano m.in. podczas meczu piłkarskiego Manchester United – FC Barcelona, wyścigu serii NASCAR, meczu drużyn hokejowej ligi NHL czy golfowego turnieju US OPEN.

NextVR9

Według analityków technologie wirtualnej rzeczywistości mogą być prawdziwym przełomem w procesie dostarczania przekazów wideo z ważnych wydarzeń sportowych. Część z nich sugeruje, że rynek transmisji sportowych VR może być warty 4 miliardy dolarów. Nielimitowana sprzedaż biletów to łakomy kąsek także dla największych klubów sportowych, które będą mogły pomieścić na swoich wirtualnych stadionach setki tysięcy, a nawet miliony kibiców z całego świata, w większości tych, którzy nie mogą sobie pozwolić na fizyczną obecność na meczu ze względu na koszty podróży czy wysokie ceny biletów.

Perspektywa oglądania meczu z trybuny VIP, okolicy ławki rezerwowych czy innych atrakcyjnych miejsc widokowych, może być dla wielu fanów futbolu i pozostałych dyscyplin sportowych interesującą alternatywą wobec tradycyjnych transmisji, nawet jeśli są one wyświetlane na największych współczesnych telewizorach.