HTC Vive Pre (HTC Vive DK2)

Firma Valve, współproducenci gogli wirtualnej rzeczywistości HTC Vive, zaprezentowali na specjalnym pokazie w Seattle 12 tytułów VR, które w ciągu tego roku trafią na platformę Steam VR.

Poniżej krótka prezentacja każdego z zapowiadanych tytułów.

Hover Junkers

Hover Junkers to wieloosobowy FPS, w którym główną rolę odgrywa poduszkowiec służący nie tylko jako środek transportu po postapokaliptycznym świecie, lecz także jako mobilna forteca. Aby przetrwać w niegościnnym środowisku gracz będzie musiał walczyć z innymi mieszkańcami uniwersum o różnego rodzaju złom i śmieci porozrzucane po wielu miejscach mapy. Posłużą one do udoskonalenia platformy i zwiększeniu szansy w starciach z konkurencyjnymi złomiarzami. Więcej na temat gry pisaliśmy tutaj.

Elite: Dangerous

Elite: Dangerous to czwarta gra z serii „Elite”, za produkcję której odpowiada brytyjskie studio Frontier Developments. Akcja E:D toczy się w dalekiej przyszłości i pozwala graczowi wcielić się w rolę pilota niewielkiego statku kosmicznego. Gra jest symulatorem z mocno rozbudowanym aspektem ekonomicznym. Przemierzając zakątki galaktyki możemy handlować przeróżnymi produktami, zdobywając w ten sposób fundusze na rozbudowę posiadanego statku. Całość dopełniają realistyczne bitwy toczone w przestrzeni kosmicznej. Więcej na temat gry znajdziecie w tym miejscu.

Budget Cuts

Gra jest dopiero na wczesnym etapie produkcji. Zaprezentowany poniżej fragment rozrywki przywołuje pierwsze skojarzenia z tytułami takimi jak seria Portal oraz Hitman i innymi grami szpiegowskimi, jednak produkcja wydaje się cechować bardziej humorystycznym podejściem do gatunku. O Budget Cuts pisaliśmy już na łamach vrHunters w związku z interesującym patentem na problem lokomocji w SteamVR Lighthouse zaprezentowanym przez twórców gry. Więcej na ten temat tutaj.

Job Simulator: the 2050 Archives

Kolejną grą, która uzyska wsparcie SteamVR HTC Vive będzie Job Simulator: the 2050 Archives. Rozgrywka ‚symulatora pracy’ osadzona została w 2050 roku i przedstawia świat, w którym roboty są powszechnie dostępne i służą ludziom przy wielu codziennych obowiązkach takich jak sprzątanie czy gotowanie. Dotychczas ujawniono trzy z pięciu zapowiedzianych przez studio prac: praca szefa kuchni, sprzedawcy sklepu szybkiej obsługi oraz pracownika biurowego.

Arizona Sunshine

Pierwszoosobowa gra z gatunku ‚survival-zombie’ tworzona przez studio Vertigo Games. Autorzy zapowiadają realistyczny sposób sterowania postacią, łącznie z samym procesem walki, który wykorzysta możliwości „stacji bazowych” SteamVR Lighthouse.

Cloudlands: VR Minigolf

Jak sama nazwa wskazuje tytuł pozwoli użytkownikom gogli HTC Vive rozegrać partyjkę minigolfa na 18-dołkowym, mocno urozmaiconym polu golfowym. Naturalnie gra otrzyma wsparcie również dla SteamVR Lighthouse – systemu trackingu typu ‚room-scale’ umożliwiającego poruszanie się po powierzchni pokoju o wymiarach do 4,5 x 4,5 metrów. Premiera Cloudlands: VR Minigolf planowana jest w momencie debiutu gogli HTC Vive, czyli w okolicach kwietnia.

Fantastic Contraption

Celem gry tworzonej przez Radial Games oraz Northway Games, jest budowanie przedziwnych maszyn, których późniejszym zadaniem jest przetransportowanie różowej piłki w konkretne miejsce docelowe. Aby tego dokonać konstrukcja musi pokonać czekające na nią po drodze przeszkody. O Fantastic Contraption pisaliśmy więcej w artykule: Jak wytłumaczyć czym jest wirtualna rzeczywistość?

Audioshield

Audioshield to tytuł z gatunku gier rytmicznych projektowany przez Dylana Fitterera, dewelopera gier z serii Audiosurf. O nowej produkcji jeszcze niewiele wiadomo poza tym, że wykorzysta zmodyfikowaną wersję algorytmu Audiosurf, która jest dostosowującą się do muzyki, logiczno-zręcznościową grą wyścigową, pozwalającą na używanie własnej muzyki, by tworzyć swoje własne doświadczenie.

Final Approach

Gra pozwoli wcielić się w kontrolera ruchu lotniczego oferując widok z perspektywy lotu ptaka nad zarządzanym lotniskiem.

The Gallery: Call of the Starseed

Pierwszy epizod gry z serii The Gallery, projektowanej od początku z myślą o wirtualnej rzeczywistości. W tym przygodowym doświadczeniu VR inspirowanym filmami fantasy z mrocznych lat 80, zadaniem gracza będzie skupienie się na narracji i interakcji ze środowiskiem gry.

Space Pirate Trainer

Ostatnią z zaprezentowanych gier jest Space Pirate Trainer, za którą odpowiada belgijskie studio I-Illusions. Tytuł wykorzystuje system trackingu ‚room-scale’ Lighthouse i w tym momencie zapowiada się na prostą strzelankę polegającą na odpieraniu ataków nacierających falami droidów.

Tilt Brush

Aplikacja Tilt Brush jest dziełem studia Skillman & Hackett, które w kwietniu ubiegłego roku zostało zakupione przez firmę Google. Oprogramowanie umożliwia intuicyjne tworzenie obrazów w przestrzeni 3D za pomocą gogli i kontrolera VR.