Valve przygotowując się do premiery gogli Oculus Rift i HTC Vive wprowadziło pewne zmiany na swojej platformie dystrybucji gier. Nowe usprawnienia na Steam bardziej precyzyjnie określą, czego gracze mogą spodziewać się po danej grze wirtualnej rzeczywistości.

Dotychczas gry przystosowane do technologii Virtual Reality można było znaleźć przeglądając kategorię ‚VR Support / Wsparcie dla VR’. Przede wszystkim nastąpił podział na Oculusa i gogle należące do ekosystemu SteamVR – HTC Vive. Ponadto od teraz znajdziemy także informacje na temat sterowania w grze VR (klawiatura, gamepad, kontroler ruchowy), a także sposobu rozgrywki (siedzący, stojący lub typu ‚room-scale’). Nowe oznaczenia można zobaczyć tutaj.

Jak widać twórcy platformy nie wycofują się z deklaracji, według których Steam ma pozostać otwarty dla wszystkich modeli gogli wirtualnej rzeczywistości, a nie tylko dla headsetów opartych o ekosystem Steam VR. W tym momencie na platformie znajduje się 228 gier i aplikacji VR z czego 24 posiada wsparcie dla nie wypuszczonych jeszcze do publicznej sprzedaży gogli HTC Vive. Valve jakiś czas temu wprowadziło możliwość uruchomienia na goglach interfejsu VR umożliwiającego obsługę sklepu bezpośrednio w wirtualnej rzeczywistości.