Valve wprowadza zmiany do oprogramowania SteamVR, dzięki którym szczegółowość graficzna gier i aplikacji VR zostanie automatycznie dostosowana do możliwości komputera.

Twórcy oprogramowania SteamVR opublikowali nową wersję aplikacji, która wzbogaciła się o ciekawą funkcję. Valve opracowało technikę zwaną „Automatic Resolution Rendering” automatycznie dostosowującą rozdzielczość gry VR do wydajności karty graficznej.

Z rozwiązania skorzystają przede wszystkim gracze posiadający konfigurację PC znacząco wyższą lub niższą od rekomendowanej dla danej gry. W pierwszym przypadku rozdzielczość obrazu zostanie podwyższona na tyle, aby w pełni wykorzystać potencjał procesora graficznego. W przeciwnym razie jakość oprawy wizualnej obniży się. Niemniej użytkownik gogli dysponujący słabszym sprzętem również będzie mógł cieszyć się obrazem renderowanym w ilości klatek na sekundę odpowiedniej dla wirtualnej rzeczywistości.

Wprowadzenie techniki Automatic Resolution Rendering to dobra wiadomość także dla twórców VR-owych gier, których produkcje zadziałają płynnie na większej ilości przeróżnych konfiguracji sprzętowych.

Rozwiązanie działa z każdym headsetem współpracującym z oprogramowaniem Valve, w tym: HTC Vive, HTC Vive Pro, Oculus Rift oraz goglami z serii Windows Mixed Reality. Technika ARR dostępna jest obecnie w wersji beta SteamVR.

Aby zaktualizować SteamVR do wersji beta należy we właściwościach oprogramowania na platformie Steam przejść do zakładki Beta i z rozwijanej listy wybrać „SteamVR Beta Update. Po zatwierdzeniu zmian aplikacja automatycznie pobierze najnowszą testową wersję nakładki.