Valve udostępnia narzędzie SteamVR Input pozwalające tworzyć alternatywne schematy sterowania dla dowolnej gry VR dostępnej na platformie Steam.

Zapewne niejednokrotnie spotkaliście się z sytuacją, w której wydana na platformie Steam gra VR posiadała wsparcie wyłącznie dla wybranego modelu gogli wirtualnej rzeczywistości (najczęściej jest to HTC Vive, nieco rzadziej Oculus Rift). Oznacza to, że dany tytuł został przystosowany do rozgrywki z kontrolerami ruchowymi sprzedawanymi w zestawie z tymże headsetem. W większości przypadków taką grę uruchomimy również na innym sprzęcie, ale może się zdarzyć, że ze względu na inny układ, rodzaj i rozmieszczenie przycisków kontrolera rozgrywka może być znacznie utrudniona lub wręcz niemożliwa.

Valve wyszło naprzeciw oczekiwaniom graczy, ale również i deweloperów, wypuszczając SteamVR Input – narzędzie pozwalające na tworzenie niestandardowych schematów sterowania dla kontrolerów ruchowych. Jak czytamy we wpisie opublikowanym przez pracownika Valve oprogramowanie pomoże także osobom leworęcznym oraz z niepełnosprawnościami, a także tym którzy chcieliby dostosować sterowanie w grach wirtualnej rzeczywistości do własnych preferencji.

Stworzone za jego pomocą konfiguracje można udostępnić innym użytkownikom tej samej gry za pośrednictwem Warsztatu Steam. Deweloperzy z kolei przy użyciu SteamVR Input mogą dostosować swoje produkcje do różnych modeli kontrolerów bez konieczności dokonywania zmian w kodzie gry.

Narzędzie wbudowane zostało w oprogramowanie SteamVR i dostępne jest na tę chwilę w wersji beta tej aplikacji.