Zdjęcie z filmu "Powrót do przyszłości"

W trakcie jednego z paneli dyskusyjnych podczas tegorocznej konferencji VRX Conference w San Francisco, Jesse Schell (Schell Games – CEO) podzielił się swoimi przemyśleniami na temat przyszłości technologii Virtual Reality, a w zasadzie najbliższych 10 lat. Twórca gier VR (I Expect You to Die) przedstawił prognozy związane m.in. z rynkiem wirtualnej rzeczywistości, grami, kinematografią, czynnikiem społecznościowym oraz z rozszerzoną rzeczywistością.

Poniżej przedstawiamy najciekawsze prognozy.

Rynek VR

– Począwszy od 2016 roku headsety VR będą na stałe w sprzedaży konsumenckiej.
– W 2016 roku zostanie sprzedanych 8 milionów headsetów.
– Sprzedaż gogli VR będzie podwajać się corocznie, aż do osiągnięcia nasycenia.
– 50 różnych headsetów VR zostanie zaprezentowanych podczas CES 2017 (Consumer Electronics Show – największe na świecie targi elektroniki oraz nowych technologii).
– Do 2018 roku przegrzewanie smartfonów przeznaczonych do VR będzie problemem.
– Jak tylko Sony sprzeda 10 milionów PlayStation VR, Microsoft ogłosi własny headset VR (prawdopodobnie podczas E3 2018).

Gry VR

– Pod koniec 2018 roku pojawi się zupełnie nowy gatunek gier tylko dla VR.
– Madden NFL 2018 (odpowiednik gier z serii FIFA dla futbolu amerykańskiego) otrzyma edycję VR.

Obawy

– Pod koniec 2017 roku media będą winić gry wirtualnej rzeczywistości przynajmniej za jedną masową strzelaninę.
– Do końca 2017 roku wiadomości o uzależnieniu od Virtual Reality staną się powszechne.
– Pod koniec 2018 roku pojawią się co najmniej trzy filmy, których głównym tematem będą negatywne emocje dotyczące Virtual Reality.

Kinematografia

– Dokumentalne filmy VR będą pierwszymi, które zdobędą ważne nagrody dla filmowców.
– Do 2020 roku branża „VR Porn” będzie warta miliard dolarów.
– Do 2020 roku będzie co najmniej dziesięć VR Reality Show.
– Do końca 2018 roku Comcast (amerykańska kablówka) będzie miał kanał VR.
– Filmy fabularne kręcone dla Virtual Reality będą potrzebowały funkcji społecznościowych. Zostaną one wprowadzone do 2025 roku.

Doświadczenia społecznościowe

– Do 2025 roku większość przychodów z wirtualnej rzeczywistości pochodzić będzie z doświadczeń społecznościowych.
– Do 2020 roku jedną z dziesięciu najlepszych gier VR będzie gra taneczna.
– Do 2025 roku branża gier planszowych VR / AR będzie warta 100 milionów dolarów.
– Do końca 2020 roku co najmniej jeden tytuł VR MMO będzie miał ponad milion abonentów.
– Pod koniec 2018 roku będzie już jedna wiodąca platformy społecznościowa VR, ale nie będzie to żaden serwis ze starej gwardii.
– W 2018 roku Emotikony VR staną się bardzo popularne i będą miały głupią nazwę.

Rozrywka

– W 2017 roku każdy park rozrywki w USA będzie posiadać doświadczenie VR.
– Do 2020 roku będzie co najmniej 20 rollercoasterów VR na całym świecie.
– W 2025 roku kręgle z okularami rozszerzonej rzeczywistości (AR) będą czymś powszechnym.

Technologia

– Rozszerzona rzeczywistość zostanie zsynchronizowana z telewizją.
– W 2018 roku gracze będą nosić wąskie okulary lub szkła kontaktowe.
– Do 2020 roku pojawią się headsety VR z funkcją śledzenia wzroku.
– Do 2025 roku znikną przewodowe zestawy VR.
– W 2025 roku roboty będą mogły cię dotknąć w VR, i powinno ci się to spodobać.

A co Wy myślicie o najbliższych 10 latach w branży Virtual Reality? Zachęcamy do zostawiania swoich typów w komentarzach. Pod koniec 2025 roku odkopiemy ten artykuł i sprawdzimy, które prognozy okazały się trafne.